مدیر گروه سلامت جهانی و سیاستگذاری عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در موج برگشت کروناویروس، باید به آنفلوانزا نیز توجه ویژه داشت.

توجه به آنفلوانزا در موج برگشت کرونا/ضرورت افزایش غربالگری

سلامت نیوز:مدیر گروه سلامت جهانی و سیاستگذاری عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در موج برگشت کروناویروس، باید به آنفلوانزا نیز توجه ویژه داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، امیر حسین تکیان، در برنامه ای که با موضوع بررسی سیاست های ایران در مواجهه با پاندمی کووید -۱۹ برگزار شد، پروژه تحلیل مقایسه ای سیاستگذاری های ۱۱ کشور منتخب در کنترل پاندمی کووید -۱۹ که توسط تیم پژوهشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است، تشریح شد.


وی ضمن تاکید بر اهمیت همزیستی با کرونا، گفت: موج دوم یا سوم ممکن است در فصل‌های آتی، جهان را در برگیرد بنابراین آمادگی ما بسیار مهم است.
در ادامه سیاستگذاری های ایران در مقایسه با سایر کشورها در حوزه پاندمی کووید -۱۹ و دلایل بالا بودن مرگ و میر در بعضی کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


تکیان خاطر نشان کرد: در طرح تحول سلامت، ظرفیت بیمارستانی تا ۳۵ هزار تخت افزایش یافت و تعداد پزشکان نیز بیشتر شد که تاثیر مثبت آن در همه‌گیری کرونا بسیار مشهود است.


وی با اشاره بر انجام هرچه بیشتر تست بیماریابی، در مورد لزوم کنترل همزمان آنفلوانزای فصلی و عفونت کووید -۱۹، گفت: در موج برگشت کروناویروس، باید به آنفلوانزا نیز توجه ویژه داشت. برای این کار باید غربالگری را افزایش داد و هم‌چنین نظام خانواده یا Primary Health Care، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت تقویت و واکسن زدن برای افراد دارای اندیکاسیون حتماً باید اتفاق بیافتد و آگاهی بخشیدن به مردم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha