سلامت نیوز : پزشكان موفق شدند یك واكسن جدید و ارزان قیمت برای مقابله با بیماری مننژیت نوع A تولید كنند.

به گزارش ایسنا، تولید این اكسن جدید، دستاورد بزرگی بویژه برای كشورهای غرب آفریقا است چون مننژیت در این كشورها اپیدمی شده و 90 درصد از كل موارد این بیماری در كشورهای غرب آفریقا مشاهده می‌شود. مننژیت در این منطقه از جهان سالانه جان بیش از ده‌ها هزار نفر را می‌گیرد.

پزشكان پیش‌بینی كرده‌اند كه با این دستاورد جدید شمار مبتلایان به این بیماری در غرب آفریقا به صفر برسد.

به گزارش مجله تخصصی نیوسانیستیت، درغرب آفریقا بیماری مننژیت مانند كمربندی تقریبا 25 كشور این منطقه را در بر گرفته كه از سنگال تا سودان ادامه دارد. تنها در كشور نیجریه در سال 2009 میلادی بین 6000 تا 8000 نفر براثر این بیماری جان خود را از دست دادند و 55 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.

بنابراین گزارش، سال گذشته متخصصان تولید كننده واكسن جدید، آن را به 20 میلیون نفر در كشور بوركینافاسو تزریق كردند كه این افراد در گروه سنی یك تا 29 ساله بودند. آنها پس از 6 ماه متوجه شدند كه بیماری در هیچ یك از كسانی كه واكسینه شده بودند وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، مننژیت بیماری التهاب پرده‌های پوشاننده مغز و نخاع است و عامل ایجاد آن ویروس و باكتری است. با وجودی كه واكسن جدید، دستاورد بسیار امیدواركننده‌ای درزمینه مقابله با این بیماری خطرناك است اما برخی از كارشناسان هشدار دادند كه اگر قرار باشد این واكسن در اختیار 250 تا 300 میلیون كودك و نوجوان در تمام این 25 كشور قرار بگیرد، 475 میلیون دلار هزینه اضافی مورد نیاز است كه مسوولان باید برای تهیه آن اقدام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha