سلامت نیوز : یك شورای بهداشتی در دانمارك اعلام كرد نرخ مبتلایان به بیماری مقاربتی كلامیدیا در این كشور دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، مقامات بهداشتی دانمارك تصریح كردند كه این رشد، طی دهه گذشته صورت گرفته و موجب افزایش نگرانی مسوولان شده است.

طبق گزارش منتشر شده از سوی شورای ملی سلامت دانمارك، در سال 2000 میلادی تعداد موارد ثبت شده ابتلا به این بیماری 15 هزار مورد بوده كه در سال 2009 به 30 هزار مورد افزایش یافته است.

كارشناسان این شورا می‌گویند ما تصور می‌كنیم از هر 10 نفر در كشور كه رابطه جنسی دارد یك نفر بدون اینكه از بیماری خود مطلع باشد به عفونت كلامیدیا مبتلا است. این بیماری باكتریایی اگر به موقع تشخیص داده شود با آنتی بیوتیك‌ها قابل درمان است اما عدم اقدام برای درمان می‌تواند بسیار خطرناك باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دكتر بجارنی راسموسن، مشاور پزشكی شورای فردریكزبرگ در مركز كوپنهاك كه در جمع آوری این آمار شركت داشته است، تصریح كرد: قطعا این آمار موجب نگرانی می‌شود.

وی افزود: این یافته بر اهمیت انجام آزمایشات كنترلی برای جوانان تاكید می‌كند اما مشكل اصلی این است كه حدود نیمی از مبتلایان به این عفونت هیچ علائمی ندارند. یكی از شایع‌ترین عوامل افزایش این عفونت عدم استفاده از لوازم پیشگیری است.

كارشناسان بهداشتی در دانمارك برنامه بزرگی را آغازكرده‌اند كه هدف از آن ترغیب جوانان 15 تا 22 ساله برای انجام آزمایش پیشگیری و درمان زودهنگام در صورت وجود عفونت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha