شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 293292

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۲۰ اردیبهشت ماه) در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود عدم وزش باد موثر طی روز احتمال انباشت آلاینده‌ها را در مناطق پرتردد فراهم کند.

تنفس هوای مطلوب در پایتخت

سلامت نیوز:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۲۰ اردیبهشت ماه) در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود عدم وزش باد موثر طی روز احتمال انباشت آلاینده‌ها را در مناطق پرتردد فراهم کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با کاهش تندی باد طی ساعات ابتدایی امروز (۲۰ اردیبهشت ماه) همراه با آغاز تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا می‌کند، اگرچه در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد داشت.


طی روز نیز عدم وزش باد مؤثر احتمال انباشت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد را فراهم خواهد کرد و انتظار می‌رود کیفیت هوا در این مناطق کاهش یابد.
همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی امروز به‌تدریج با افزایش تندی باد و رشد ناپایداری جوی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق بهبود پیدا کند.


با کاهش تندی باد و افزایش تردد خودروها در صبح فردا (۲۱ اردیبهشت ماه) بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق نسبت به ساعات گذشته افزوده خواهد شد.
به‌تدریج با افزایش ناپایداری همراه با رشد ابر و وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید و نیز احتمال رگبار پراکنده در برخی ساعات بعدازظهر، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و با تداوم این وضعیت جوی تا پایان وقت فردا ( ۲۱ اردیبهشت ماه) کاهش غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.


براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ و هوا در شرایط قابل قبول (سالم) بود. این شاخص هم‌اکنون ۶۷ و هوا در شرایط قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha