سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۵۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از میان ۱۰۶۲۲۰ مورد ابتلای قطعی این بیماری در کشور، خوشبختانه تا کنون ۸۵۰۶۴ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

۱۵۲۹ ابتلا و ۴۸ فوتی جدید کرونا در کشور/روند افزایشی بیماری در خوزستان

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۵۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از میان ۱۰۶۲۲۰ مورد ابتلای قطعی این بیماری در کشور، خوشبختانه تا کنون ۸۵۰۶۴ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در تشریح آخرین وضعیت بروز و مرگ و میر ناشی از کروناویروس جدید در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۶۲۲۰ نفر رسید.

جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵۸۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۵۰۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی افزود: ۲۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۵۷۳ هزار و ۲۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: بر خلاف هفته‌های گذشته، اکنون شاهد روند صعودی تعداد "مبتلایان سرپایی" شناسایی شده و کاهش "بستری" ناشی از این بیماری در کشور (البته به جز استان خوزستان)، هستیم. به طوری که حداکثر، ۲۵ درصد موارد شناسایی شده، از موارد ارجاعی به بیمارستان‌ها و بستری بیمارستانی است و مابقی موارد سرپایی و مواردی هستند که با گسترش بیماریابی و بیماریابی زودهنگام، شناسایی شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه موارد بستری ناشی از کووید۱۹ عموما متوجه استان خوزستان است، گفت: امیدواریم با مراعات بهداشت فردی و اجتماعی روند کاهشی در این استان را هم در روزهای آینده شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha