یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 29334
سلامت نیوز : یك متخصص ایمونولوژی گفت: كاهش اكسیژن‌رسانی به ویژه در افرادی كه مبتلا به كم‌خونی هستند در این هوای آلوده بیشتر دیده می‌شود و توصیه می‌شود گروه‌های در معرض خطر از ماسك‌ استفاده كنند یا در صورت لزوم اكسیژن درمانی كنند.

محمد وجگانی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه آلودگی هوا با توجه به مناطق جغرافیایی اثرات متفاوتی دارد اظهار داشت: مشكلات تنفسی و قلبی و عروقی مهمترین اثر آلودگی هوا است كه بیشتر در افراد كهنسال، باردار و كودكان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینكه بیشترین عضوی كه از آلودگی هوا تحت تأثیر قرار می‌گیرد تنفس فرد است تصریح كرد: بیماری‌های كه از طریق هوا منتقل می‌شود به ویژه عوامل عفونی باید مورد توجه قرار گیرند به خصوص اینكه این آلودگی از كشورهای دیگر می‌آید و ممكن است بیماری‌های شایع عفونی آن كشورها را نیز منتقل كند.

وجگانی تصریح كرد: در این مجموعه هجوم هوای آلوده علاوه بر موارد فوق باید به مواد مسمومیت‌زا هم توجه داشت و از منظر بیماری‌های آلرژی و تنفسی، این هوای سنگین در افرادی كه زمینه‌های بیماری ریوی را دارند می‌تواند موجب كاهش شرایط متبوع تنفسی و در نتیجه تشدید بیماری زمینه‌ای همراه باشد.

رئیس جامعه آزمایشگاهیان تشخیص طبی ایران ادامه داد: خوشبختانه شرایط آلودگی فعلی هوا در تهران مانند سال گذشته نیست اما در استان‌های غربی كشور این اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینكه بیماری آسم آلرژیك تعریف خاص خود را دارد یادآور شد: این بیماری همیشه به آلودگی هوا مربوط نمی‌شود و چه بسا در فصلی كه هوا متبوع است ایجاد شود.

وجگانی یادآور شد: كاهش اكسیژن‌رسانی به ویژه در افرادی كه به كم‌خونی مبتلا هستند در این هوا بیشتر دیده می‌شود و توصیه می‌شود گروه‌های در معرض خطر از ماسك‌ یا در صورت لزوم از اكسیژن درمانی استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha