معاون آموزشی وزارت بهداشت در واکنش به اعتراض برخی دانشجویان رشته‌ علوم تغذیه به پیش ‌نویس سند برآورد نیروی انسانی این رشته گفت: از ذی نفعان این رشته درخواست شد نقدهای علمی خود را اعلام کنند.

واکنش وزارت بهداشت به اعتراض دانشجویان رشته تغذیه

سلامت نیوز:معاون آموزشی وزارت بهداشت در واکنش به اعتراض برخی دانشجویان رشته‌ علوم تغذیه به پیش ‌نویس سند برآورد نیروی انسانی این رشته گفت: از ذی نفعان این رشته درخواست شد نقدهای علمی خود را اعلام کنند.


به گزارش سلامت نیوز دکتر علی اکبر حق ‌دوست تدوین سند برآورد نیروی انسانی مورد نیاز کشور در رشته‌ های علوم پزشکی از جمله علوم تغذیه را محصول چندین سال پژوهش و کار مطالعاتی توسط متخصصان و اساتید این رشته برشمرد و بر تعامل و همکاری با ذی نفعان این رشته دریافت نقطه نظرات آنها تاکید کرد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اعتراض جمعی از دانشجویان رشته ‌های علوم تغذیه به پیش ‌نویس سند برآورد نیروی انسانی این رشته، اظهار داشت: گزارش چندین سال کار و پژوهش مطالعاتی رشته تغذیه در جلسه بورد تخصصی این رشته در بهمن ‌ماه سال ۹۸ مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و نقطه نظرات همکاران و اساتید این رشته از کانال های مختلف دریافت شد و این معاونت در حال نهایی سازی متن با در نظر گرفتن جایگاه های تخصصی و عمومی زیرگروه های مختلف است.


حق ‌دوست با انتقاد از برخوردهای غیرمتعارف و رسانه‌ ای کردن یک پژوهش مطالعاتی و علمی، افزود: قطعا اظهارنظرهای راهگشای همکاران علوم تغذیه در جلسات فنی موثرتر از ایجاد تبلیغات در فضای مجازی است، لذا به صورت رسمی از بورد علمی علوم تغذیه خواسته شده است که دقیقا موارد پیشنهادی خود را در اسرع وقت و به صورت مکتوب به این معاونت اعلام کنند.


معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: از ذی نفعان این رشته درخواست شده است، نقدهای علمی و کارشناسی خود را در اسرع وقت اعلام کنند تا در نهایی کردن متن قبل از تصویب در شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی حتی ‌الامکان لحاظ شود و اگر احیانا اختلافات ریشه ‌ای طرح شود، فرآیند جدیدی برای جلب حداکثری نظرات با در نظر گرفتن اولویت های نظام سلامت انجام پذیرد.

 

منبع: وزارت بهداشت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha