یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه هر بار که زلزله در تهران رخ می دهد چند روزی همه درباره آن صحبت می‌کنند اما دوباره از خاطرشان می رود و به گونه ای با این پدیده مناسبتی برخورد می کنند.

تهران شبکه هشدار زلزله ندارد

سلامت نیوز:  رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه هر بار که زلزله در تهران رخ می دهد چند روزی همه درباره آن صحبت می‌کنند اما دوباره از خاطرشان می رود و به گونه ای با این پدیده مناسبتی برخورد می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: مجددا بعد از دو سال در تهران زلزله ای رخ داد و برای مردم نگرانی ایجاد کرد اما این طبیعی است که نباید با موضوع زلزله مناسبتی برخورد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران که ۱۵ میلیون نفر جمعیت در آن رفت و آمد دارند با زلزله ای با قدرت بیش از ۶ ریشتر حتما دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

وی ادامه داد: باید توجه بیشتری به ساخت زیرساخت های شهری و افزایش تاب آوری شهر تهران انجام گیرد و دسترسی به آب اضطراری در شهر تهران باید ایجاد شود.

محسن هاشمی گفت: تهران ۳۵۰ محله دارد و هر محله باید امکانات مورد نیاز برای مواجه با بحران را داشته باشد و سوله های بحران در هر منطقه باید ساخته شود تا آب و برق اضطراری را به مردم ارائه کند.

وی افزود: زلزله بالای ۶ ریشتر آسیب پذیری تهران را چندین برابر خواهد کرد و امیدواریم دولت با همکاری مدیریت شهری بتواند تاب آوری شهر تهران را افزایش بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه هنوز شبکه هشدار زلزله به طور کامل در تهران نصب نشده است و لرزه نگارها یا کامل نشده است یا تعداد آنها کمتر از حد نیاز است.

وی به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه تراکم جمعیت در شهر تهران افزایش یافته و مردم علاقه بیشتری به استفاده از سرویس های حمل و نقل عمومی نشان می دهند.

محسن هاشمی ادامه داد: این اتفاق خوبی است که مردم در هنگام استفاده از اتوبوس و مترو از ماسک و دستکش استفاده می کنند اما باید اقدامی شود که ماسک و دستکش با قیمت تمام شده و حتی با قیمت یارانه ای به مردم داده شود.

وی به موضوع رنجش اعضای شورای اسلامی شهر تهران از یکی از اخبار منتشر شده در رسانه ها اشاره کرد و گفت: پرونده سازمان ورزش مربوط به بیش از ۵ سال قبل بود و شورای شهر فعلی در این حوزه بی تقصیر بوده و جریمه ای نشده است.

محسن هاشمی افزود: این خبر جانب دارانه و یک سویه از طرف برخی رسانه ها و به خصوص صدا و سیما منتشر شد در صورتی که این پرونده در سال ۹۴ مفتوح شده است و ربطی به اعضای فعلی شورای شهر تهران ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: علیرغم اینکه تقاضا کردیم تا این خبر را رسانه ها اصلاح کنند اصلاح نشد و ما به این نتیجه رسیدیم که رسانه و در راس آن صدا و سیما قصدشان تخریب بوده و قصد دیگری ندارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha