یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 29338

یك دانشمند ژاپنی در اثبات ضرب‌المثل قناعت، بی‌نیازی است،‌ دست به ساخت یك همبرگز گوشت از اجزای فضولات انسانی زده‌ است!

سلامت نیوز :یك دانشمند ژاپنی در اثبات ضرب‌المثل قناعت، بی‌نیازی است،‌ دست به ساخت یك همبرگز گوشت از اجزای فضولات انسانی زده‌ است!


به گزارش ایسنا، میتسویوكی ایكدا، پژوهشگر آزمایشگاه اوكایامای ژاپن پس از درخواست سازمان فاضلاب توكیو برای پیدا كردن راهی برای استفاده از ضایعات شهری، دست به این ابتكار نامطبوع زده است.

ایكدا دریافت كه مدفوع موجود در فاضلاب شهری به دلیل وجود باكتری‌های بسیار می تواند به یك منبع پروتئینی تبدیل شود. این دانشمند ژاپنی با كمك همكارانش توانستند پروتئین‌ها را از این مواد جدا كرده و با آن نوعی گوشت مصنوعی درست كنند كه با رنگ غذایی به رنگ قرمز درآمده و با سویا طعم گرفته است.

 این گوشت مصنوعی از 63 درصد پروتئین، 25 درصد كربوهیدرات،‌ سه درصد چربی و 9 درصد مواد معدنی تشكیل شده‌است. مساله جالب‌تر اینكه در آزمایش‌های انجام شده، داوطلبان طعم این گوشت را خوشمزه و مانند گوشت طبیعی توصیف كرده‌اند! همچنین این پژوهشگران این ماده جدید را با وجود ریشه نامعمول و نامطبوع آن، دوستدار بهتری از گوشت گاو برای محیط زیست خوانده‌اند كه میزان زیادی گازهای گلخانه‌ای از خود تولید می‌كنند.

 قیمت این گوشت مصنوعی در حال حاضر 10 تا 20 بار از گوشتهای عادی گرانتر بوده و دانشمندان امیدوارند كه بتوانند قیمت آنرا پایین‌تر بیاورند. ایكدا همچنین اطمینان داده كه گواهی سبز این ماده به مصرف‌كنندگان كمك می‌كند تا بر تمام موانع روانی خود غلبه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha