سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 293447

یک متخصص داخلی گفت: مصرف مکمل‌های پروتئینی اگر خودسرانه باشد، مشکلاتی ایجاد می‌کند، زیرا بار زیادی به کبد و کلیه تحمیل شده و منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

مکمل‌ها را خودسرانه مصرف نکنیم

سلامت نیوز: یک متخصص داخلی گفت: مصرف مکمل‌های پروتئینی اگر خودسرانه باشد، مشکلاتی ایجاد می‌کند، زیرا بار زیادی به کبد و کلیه تحمیل شده و منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، رضوان ندیمی روز سه شنبه افزود: افرادی که به ویروس کرونا مبتلا نشدند می توانند روزه بگیرند، حتما وعده سحری بخورند و در وعده سحری و افطاری، نکات تغذیه‌ای را رعایت و همچنین از افطاری تا سحری، میوه و مایعات مصرف کنند، رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده‌های افطار و سحری نقش مهمی در حفظ سلامت دارد، منظور از تغذیه صحیح، رعایت تعادل و خودداری از افراط در مصرف برخی خوراکی‌ها مثل مواد قندی و چربی است.


وی اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، مصرف مواد قندی و نوشیدنی‌های شیرین و غذاهای چرب و پر روغن باعث تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود، باید از افراط در مصرف این مواد غذایی خودداری کرد. در وعده سحری باید نکاتی رعایت شود که شامل مصرف کافی سبزی‌ها، سالاد و سیفی‌جات است. زیرا این مواد غذایی حاوی آب هستند و در طول روز باعث کم آب شدن بدن و خشکی دهان پیشگیری می‌کنند.


ندیمی با بیان اینکه یکی از عوامل زمینه ساز برای فعالیت ویروس کرونا، خشکی دهان و گلو است، ادامه داد:  اگر در وعده سحری، سبزی و سالاد در کنار غذا وجود داشته باشد، از خشکی دهان پیشگیری می‌کند. همچنین این مواد حاوی ویتامین‌هایی هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و عملکرد طبیعی بدن مفید محسوب می‌شوند.


این متخصص داخلی، ادامه داد: در وعده افطار هم مصرف مایعات گرم و مواد قندی مثل خرما توصیه می‌شود، مصرف کافی مایعات بعد از افطار تا سحری نیز به جبران کم آبی بدن کمک می‌کند. رعایت اصول تغذیه صحیح، یعنی کاهش مصرف قند و نمک و چربی، مصرف بیشتر سبزی و میوه و مصرف بیشتر مایعات بعد از افطار به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.


ندیمی تصریح کرد: برای روزه داران اهدای خون مشکلی ایجاد نمی کند، باید منابع غذایی مثل آهن و اسید فولیک را که برای خون سازی لازم است در وعده غذایی سحری یا افطار مصرف کنند. همچنین باید ویتامین ث کافی نیز که به جذب آهن کمک می‌کند را مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha