سلامت نیوز : محققان دانشگاه آكسفورد در حال ایجاد یك بانك از سلول‌های مغزی مصنوعی بیماران مبتلا به پاركینسون هستند تا شاید بتوانند راهی را برای درمان آن بیابند.

به گزارش فارس، این محققان با استفاده از روش سلول‌های بنیادین موفق شده‌اند بخش كوچكی از پوست یك بیمار را به بخش كوچكی از مغز تبدیل كنند.

این نخستین باری است كه چنین تحقیقی در سطحی بزرگ با هدف یافتن درمانی برای این بیماری انجام می‌شود به طوری كه دانشمندان را قادر می‌كند تا بتوانند سلول‌های مغزی را با آغاز زوال تحلیل و بررسی كنند.

نخستین بافت سلول‌های عصبی از مردی 56 ساله ایجاد شده است كه به دلیل پیشرفت سریع بیماری مجبور به بازنشستگی پیش از موعد شده بود.

به نوشته بی بی سی وی نخستین نفر از 50 بیماری است كه قرار است در قالب پروژه‌ای 5 ساله بخشی از سلول‌های پوستی آنها تبدیل به سلول مغزی شود.

به گفته محققان این كار دانشمندان را قادر خواهد كرد تا نحوه پیشرفت بیماری را با جزییاتی بی سابقه بررسی كنند و نخستین بخش كار مقایسه سلول‌های تولید شده از بیماران با سلولهای افراد سالم است.

برای نخستین بار است كه دانشمندان دانشگاه آكسفورد قادر خواهند بود سلول مغزی را پیش از آغاز زوال تحت نظر داشته باشند و نخستین تغییرات را شناسایی كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha