سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 293468

متخصصان علوم پزشكی دانشگاه هاروارد می‌گویند در نوع شدید ابتلا به كووید-۱۹ تنگی نفس نشانه‌ای كلیدی در متمایز ساختن این بیماری از دیگر بیماری‌های شایع با علائم مشابه است.

تنگی نفس، نشان‌دهنده شدت بیماری كرونا

سلامت نیوز:متخصصان علوم پزشكی دانشگاه هاروارد می‌گویند در نوع شدید ابتلا به كووید-۱۹ تنگی نفس نشانه‌ای كلیدی در متمایز ساختن این بیماری از دیگر بیماری‌های شایع با علائم مشابه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،به گفته این متخصصان، تب لزوما نشانه‌ای از ابتلا به بیماری كووید-۱۹ نیست. اغلب افرادی كه با علائم تنفسی روانه بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها می‌شوند دچار تب بالا نیستند. همچنین علائم دیگری وجود دارد كه بیشتر به بیماری كووید-۱۹ اختصاص دارد.

این بیماری ممكن است با سرفه بدون تب، گلودرد، اسهال، درد شكم، سردرد، بدن درد، كمردرد و احساس خستگی شروع شود. این بیماری همچنین می‌تواند با بدن درد شدید و خستگی زیاد همراه باشد.یكی دیگر از علائم كلیدی این بیماری از دست دادن حس بویایی در چند روز نخست شروع بیماری باشد. همچنین یكی از نشانه‌های كووید-۱۹ كه آن را از آنفلوآنزا و دیگر بیماری‌های تنفسی مجزا می‌كند، تنگی نفس شدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha