اولویت قرار ندادن تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه تولید دستگاه تست قند خون، می تواند دسترسی بیماران به این کالا را تحت الشعاع قرار دهد.

دیابتی ها در معرض تهدید عدم تخصیص ارز/ گلایه از وزارت بهداشت

سلامت نیوز:اولویت قرار ندادن تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه تولید دستگاه تست قند خون، می تواند دسترسی بیماران به این کالا را تحت الشعاع قرار دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهرداد میراسماعیلی مدیر عامل تنها شرکت تولید کننده دستگاه تست قند خون کشور، در گفتگو با مهر، با اشاره به دستاوردهایی که در حوزه تولید این دستگاه در کشور اتفاق افتاده، گفت: پس از سه سال تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری ارزی و ریالی و اخذ مجوزهای متعدد، موفق به راه اندازی کارخانه تولید دستگاه و نوار قند خون شدیم که خوشبختانه کالای تولیدی ما، مورد استقبال اغلب متخصصین حوزه دیابت قرار گرفت.


این کارآفرین بازار سلامت کشور، ادامه داد: با این کار توانسته ایم علاوه بر رفاه حال بیماران دیابتی، برای بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و صدها نفر به صورت غیر مستقیم، ایجاد شغل کنیم.


وی تصریح کرد: از تمامی مراجع ذی صلاح تاییدیه کنترل کیفی گرفته ایم و حتی پس از ورود به بازار، طرح‌های ارزیابی کنترل کیفی را از نمونه‌های توزیع شده انجام داده ایم.


میراسماعیلی افزود: در حالی که پتانسیل کل بازار ایران در حدود ۴۰۰ هزار عدد است، ما برای ۵۰۰ هزار دستگاه ظرفیت سازی کرده ایم تا بتوانیم با صادرات، بازار منطقه را نیز به دست آورده و وارد فاز ارزآوری شویم و در این رابطه علاوه بر مجوزها و تاییدیه های وزارت بهداشت، مجوزهای وزارت صمت را نیز اخذ کرده ایم.
وی اظهار داشت: شبکه فروش و خدمات پس از فروش، به صورت گسترده در سراسر کشور ایجاد کرده ایم تا کالا به سهولت در اختیار و در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرد.


میراسماعیلی ضمن گلایه از وزارت بهداشت، با اشاره به نامهربانی‌ها با تولیدکنندگان، تصریح کرد: با وضعیتی که از تخصیص ارز مشاهده می‌کنیم، به نظر می‌رسد حمایت از رونق تولید ملی، فقط در حد شعار است و مانع تراشی و ایجاد دست انداز، بیش از گره گشایی در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل انتظار بیش از چهار ماه برای تخصیص ارز بانکی مواد اولیه، کارخانه از سه شیفت به یک شیفت تعدیل ظرفیت یافته و تقریباً باید بگوییم که موجودی مواد اولیه، بیش از چند هفته، پاسخگوی خطوط تولید نخواهد بود.


به گفته میراسماعیلی، اگر هدف دولت، کاهش هزینه‌های ارزی است باید به صراحت بگوییم که ارزبری ما در حدود ۳۰ درصد کالای وارداتی است.
وی در پایان تصریح کرد: عدم توجه به تولید داخل، سبب شده که خطر تهدید تعطیلی کارخانه و بیکاری افراد، بر فعالیت‌ها سایه بیافکند و در این رابطه مهم‌ترین درخواست ما از وزارت بهداشت به عنوان مرجع تصمیم گیری و تصمیم سازی در این خصوص، آن است که تخصیص ارز برای تأمین مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی، در اولویت وزارت بهداشت قرار گیرد.ا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha