یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 29349
سلامت نیوز : متخصص قلب و عروق گفت: بر خلاف تصور عموم، ماهی های چرب، خطر سكته قلبی را كاهش می دهد.
 
علی عبده كلاه چی در گفت و گو با  ایرنا افزود: تغدیه سالم منجر به كاهش بیماری ها، كاهش چربی و فشار خون می شود در حالی كه تغذیه نامناسب باعث افزایش بیماری فشار خون و چربی خون می شود كه خطر سكته های قلبی و مغزی را در افراد افزایش می دهد.
وی ادامه داد: چنانچه در دوران كودكی، روش صحیح تغذیه آموزش داده شود، شانس ابتلا به بیماری نیز در سنین بالا كاهش می یابد چرا كه در اثر تغذیه مناسب، چربی خون مفید بالا و چربی خون مضر، پایین می آید و به تبع آن، خطر سكته قلبی نیز كاهش می یابد.
عبده كلاه چی به استفاده از غذاهای مفید برای جلوگیری از سكته قلبی اشاره كرد و گفت: مواد غذایی دریایی به ویژه ماهی های پرچرب اثر مفیدی در بدن داشته و خطر سكته قلبی را كاهش می دهد چون این ماده غذایی دارای امگا 3 بوده كه این ماده در بدن به چربی مفید تبدیل شده و باعث از بین رفتن چربی های مضر می شود.
این متخصص قلب و عروق به مصرف شیرینی اشاره كرد و افزود: شیرینی در بدن تبدیل به چربی مضر می شود و این چربی در رگ ها رسوب كرده و ضمن بالا بردن فشار خون، ابتلا به سكته قلبی را افزایش می دهد.
وی به علائم حملات قلبی اشاره كرد و افزود: گرفتگی سینه، احساس فشردگی و درد و سوزش در سینه به ویژه در وسط سینه از علائم حملات قلبی است.
عبده كلاه چی اضافه كرد: وقتی حمله قلبی شدیدتر می شود، درد در قسمت های دیگر بدن از جمله كتف، آرنج و پشت كتف پراكنده می شود اما محل اصلی درد، وسط سینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha