چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 293526

بیماری كووید-19 در میان همه محدودیت‌هایی كه برای ما ایجاد كرده است، گزینه‌های ورزش را نیز به‌شدت كاهش داده است. به عنوان مثال برای جلوگیری از گسترش ویروس بهتر است افراد از رفتن به باشگاه خودداری كنند زیرا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان بهترین راه برای محدودكردن تعداد كسانی است كه به ویروس آلوده می‌شوند.

اما و اگرهای ورزش در روزهای كرونایی

سلامت نیوز:بیماری كووید-19 در میان همه محدودیت‌هایی كه برای ما ایجاد كرده است، گزینه‌های ورزش را نیز به‌شدت كاهش داده است. به عنوان مثال برای جلوگیری از گسترش ویروس بهتر است افراد از رفتن به باشگاه خودداری كنند زیرا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان بهترین راه برای محدودكردن تعداد كسانی است كه به ویروس آلوده می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،از سوی دیگر ورزش نیز برای سلامتی همه ما لازم است. پس در دوره همه‌گیری بیماری چه باید بكنیم؟به طور كلی ورزش نكردن توانایی بدن برای مبارزه با بیماری‌ها را كاهش می‌دهد. اما باید به این نكته نیز توجه داشت كه هرچند انجام مقداری تمرین‌های ورزشی به بدن در مبارزه با بیماری‌ها كمك می‌كند اما ورزش زیاد و سنگین می‌تواند به توانایی بدن در این مبارزه آسیب برساند. دكتر فیلیپ اسكیبا پزشك ورزشی و كارشناس ورزش ساكن ایلینویز آمریكا می‌گوید كاری كه شما می‌توانید انجام دهید این است كه تعادل را حفظ كنید.

افزون بر این، مشخص شده است كه ویروس‌ها بر قلب تاثیر می‌گذارند. بنابراین اكنون زمان آن نیست كه به دنبال ركوردشكنی در تمرین‌های تناسب اندام باشید. دكتر اسكیبا می‌افزاید در شرایط كنونی ورزش‌هایی كه به آنها می‌پردازید باید سبك و آسان باشند. كاری كه باید در حال حاضر انجام دهید این است كه سلامت خود را حفظ كنید.

نه این‌كه با پرداختن به ورزش‌های سنگین به بدن فشار وارد كنید.دكتر اسكیبا كه به آموزش قهرمانان ورزشی نیز می‌پردازد توصیه می‌كند همه افراد قبل از پرداختن به تمرین‌های ورزشی «معاینه گردن» انجام دهند.

او می‌گوید هرگونه مشكلی كه از قسمت گردن به بالا وجود داشته باشد- مثل آبریزش بینی- مشكلی برای ورزش كردن ایجاد نمی‌كند، اما علائمی كه در قسمت گردن یا گردن به پایین وجود دارند- مانند گلودرد، سرفه، غدد متورم یا دردهای عضلانی- به شما می‌گویند كه به هیچ وجه نباید ورزش كنید زیرا این علائم به معنای آن هستند كه بدن درحال مقابله با یك مشكل است.

ورزش كردن در این حالت باعث می‌شود بخشی از انرژی بدن صرف ترمیم آسیب‌های ناشی از ورزش شود. قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی باید در ورزش هم رعایت شود. اگر با دوستان‌تان دوچرخه‌سواری كنید، نمی‌توانید به‌طور صحیح فاصله خود با آنها را حفظ كنید. بنابراین بهتر است تنها به این ورزش بپردازید. همچنین در شرایط كنونی باید به جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌هایی كه می‌تواند شما را راهی اورژانس كند توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha