وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت که مورد بازنگری قرار گرفته است را برای اطلاع و اجرا ارسال کرد.

فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت در نظام آموزشی اعلام شد

سلامت نیوز:وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت که مورد بازنگری قرار گرفته است را برای اطلاع و اجرا ارسال کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، وزیر بهداشت  در نامه‌ای به وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت که مورد بازنگری قرار گرفته است را برای اطلاع و اجرا ارسال کرد.


در  این نامه آمده است: به استناد «ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)» و «بند ج ماده 7 قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه» و در راستای اجرای تکلیف قانونی این وزارت، فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت جهت اعلان در سال 1399 مورد بازنگری قرار گرفته که بخش محصولات خوراکی آن جهت استحضار به پیوست ارسال می‌شود.


لذا به منظور صیانت از سلامت جامعه خواهشمند است دستور فرمائید ضمن آموزش و اطلاع رسانی، در مورد پذیرایی در مراکز غذا خوری، بوفه‌های کارکنان، دانشجویان و مراکز آموزشی شبانه روزی از سرو مواد غذایی مندرج در این فهرست ممانعت به عمل آورند. مواد غذایی مندرج در فهرست مذکور به دلیل کالری بالا (داشتن شکر و روغن افزوده، چربی اشباع و ترانس) یا نمک و همچنین مواد نگهدارنده به عنوان عوامل بیماری‌های غیرواگیر محسوب شده و مصرف آنها می‌توانند در دراز مدت، موجب اضافه وزن، چاقی، فشار خون، دیابت و سایر بیماری‌های غیرواگیر شود.


مزید استحضار، دانشگاه‌های علوم پزشکی آماده همکاری در زمینه آموزش و اطلاع رسانی در این مورد با مراکز آموزشی در استان‌های کشور هستند.
 همچنین فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت جهت  اطلاع رسانی و فرهنگسازی، به سازمان صدا و سیما و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha