چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 293568

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۳۰۰ میلیون مورد آرتروز مفصل ران و زانو در سراسر جهان گزارش شده است.

آمار جهانی ابتلا به آرتروز ران و زانو در ۲۰۱۷

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۳۰۰ میلیون مورد آرتروز مفصل ران و زانو در سراسر جهان گزارش شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی مدل‌های آماری جهانی حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۰۰ میلیون مورد آرتروز مفصل ران و زانو در سراسر جهان گزارش شده که بیشترین موارد در کشورهایی با میزان درآمد بالا بوده است.
آمارها نشان می‌دهد بیشترین آسیب ناشی از این عارضه متوجه زنان است و از سال ۱۹۹۰ ناتوانی و معلولیت‌های مرتبط با این بیماری نزدیک به ۱۰ درصد افزایش داشته است.
متخصصان در این مطالعه آمارهای مربوط به ۱۹۵ کشور را ارزیابی کردند تا تعداد موارد جدید و موجود آرتروز مفصل ران و زانو و آسیب‌های ناشی از این عارضه مشخص شود.
عارضه آرتروز در دو مفصل ران و زانو بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی و مراقبتی را به خود اختصاص داده است.


به گزارش مدیکال اکسپرس، همچنین تعداد افراد میانسال مبتلا به عارضه آرتروز در تمامی مناطق جهان افزایش داشته و به لحاظ جدول‌بندی منطقه‌ای آمریکای شمالی، منطقه استرالزی و آمریکای لاتین در صدر این فهرست قرار گرفته‌اند. به لحاظ منطقه‌ای تعداد موارد موجود مبتلا به عارضه آرتروز در آمریکای شمالی، شمال آفریقا، خاورمیانه و منطقه استرالزی بالاترین رقم بوده و کمترین آمار به آفریقای سیاه اختصاص داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha