استفاده خودسرانه دارو در درمان لاغری، عارضه­ی خطرناک و جبران ناپذیری برای دستگاه­های بدن ایجاد می­کند.

سلامت نیوز : استفاده خودسرانه دارو در درمان لاغری، عارضه­ی خطرناک و جبران ناپذیری برای  دستگاه­های بدن ایجاد می­کند.
دکتر سید محمد تقی منصوری  مدیر دفتر تحقیق و توسعه­ی معاونت غذا و داروی این دانشگاه با بیان این مطلب گفت: متاسفانه امروزه، استفاده ی خودسرانه از دارو در درمان لاغری، شیوع روز افزونی یافته است و از آنجایی که لاغری دارای علت­های بسیاری همچون وراثت افراد، اختلال تغذیه­یی و برخی بیماری­ها است، باید زیر نظر متخصص مربوطه در یک دوره­ی به نسبت طولانی درمان شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از داروها و فرآورده­هایی که در درمان لاغری استفاده  می­شود، غیرمجاز و دارای عارضه­ی خطرناک است افزود: کورتون­ها و کاهنده­های سوخت و ساز، در بیشتر این فرآورده­های گیاهی و شیمیایی غیرمجاز استفاده می­شود، که می­تواند عارضه­هایی همچون پوکی استخوان، بیماری گوارشی، آب مروارید، بالا بردن قند و فشار خون و تضعیف سیستم ایمنی بدن را ایجاد کند.
دکتر منصوری تصریح کرد: استفاده از دارو و مکمل غذایی، تنها از نوع مجاز و در صورت تجویز پزشک، مانعی ندارد.
مدیر دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با بیان این که بهترین و سالم ترین راه  حل رفع لاغری، رژیم غذایی صحیح و ورزش مناسب است، عنوان کرد: رژیم غذایی صحیح شامل استفاده از گروه­های غذایی مانند شیر و فرآورده های آن، حبوبات و غلات، میوه، سبزی و گوشت است.
وی همچنین گفت: توصیه­ی ما پیروی از رژیم غذایی ایرانی است، که هم دارای تنوع لازم، و هم تامین کننده­ی انرژی و ریز مغذی­های مورد نیاز بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha