مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: یک تا دو ماه پس از بهبودی از ابتلا به ویروس کرونا، به دلیل میزان مناسب آنتی بادی و کیفیت بالای پلاسما، فرصت طلایی برای اهدای پلاسما است و بهبود یافتگان به منظور کمک‌ به مبتلان به کرونا نباید این فرصت را از دست بدهند.

۲ ماه پس از بهبودی مبتلایان به کرونا، فرصت طلایی اهدای پلاسما

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: یک تا دو ماه پس از بهبودی از ابتلا به ویروس کرونا، به دلیل میزان مناسب آنتی بادی و کیفیت بالای پلاسما، فرصت طلایی برای اهدای پلاسما است و بهبود یافتگان به منظور کمک‌ به مبتلان به کرونا نباید این فرصت را از دست بدهند.

به گزارش سلامت نیوز، پیمان عشقی در گفت وگو با ایرنا افزود: مبتلایان به ویروس کرونا توجه داشته باشند بعد از گذشت ۲۸ روز از ابتلا، بهبود یافته اند و هیچ منعی برای حضور در جامعه ندارند و می توانند با اطمینان خون و پلاسما اهدا کنند.
وی ادامه داد: همچنین اهداکنندگان خون و پلاسما اطمینان داشته باشند که ویروس کرونا به هیچ وجه از طر یق خون و اهدای آن منتقل نمی شود و همه مر اکز اهدای خون و همچنین تجهیزات کاملا استریل است و توصیه های بهداشتی در آنها رعایت می شود، بنا براین اهدا کنندگان با اطمینان خاطر به این مراکز مراجعه و خون اهدا کنند..
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: از زمانی که ایران مطالعات پلاسمای بهبود یافتگان از ویروس کرونا را شروع کرد یکی دو هفته بعد از ما کشورهای دیگر اروپایی و آمریکایی نیز شروع به این مطالعات کردند اما تاکنون هیچ گونه نتیجه این مطالعات به چاپ نرسیده است.
عشقی ادامه داد: مطالعات پلاسما درمانی در دهه قبل نیز بر روی بیماری‌های عفونی تنفسی خطرناک انجام شده بود که نتیجه امیدوار کننده ای را در پی داشت.
مدیرعامل سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: در بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز سازمان انتقال خون به عنوان یک پژوهشگر و از منظر طب انتقال خون ایران، این مطالعات را در دست بررسی دارد.
وی ادامه داد: سازمان انتقال خون ایران متولی تامین خون و فرآورده های مورد نیاز کشور است، بنابراین اخبار مربوط به پژوهش‌های پلاسما درمانی در بیماری های عفونی را رصد می‌کند، باید بتوانیم ذخایر پلاسما و همین طور فرآورده های درمانی خود را برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ که معلوم نیست که دوره شیوع و آن چه زمانی به اتمام میرسد را داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که بیماران بهبود یافته باید توجه داشته باشند که آنتی بادی موجود در پلاسمای آنها به مرور زمان رو به کاهش خواهد رفت بنابراین بعد از یک ماه بهبودی می توانند برای اهدای پلاسمای خود اقدام کنند، زیرا هر چه از این زمان بگذرد سطح آنتی بادی در پلاسمای آنها کاهش می یابد.
وی تاکید کرد: این زمان علاوه بر این که بهترین زمان برای اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان ویروس کرونا قلمداد می شود زمانی است که به دلیل ازدیاد بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز بیشترین نیاز به اهدای پلاسما احساس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha