دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 29363
سلامت نیوز : به تازگی افرادی سودجو با سوء استفاده از عنوان فناوری‌ نانو محصولاتی را به فروش می‌رسانند كه مدعی هستند استفاده از این محصولات با انرژی كه از خود ساطع می‌كنند باعث برآورده شدن خواسته‌ها و همچنین جلوگیری از بیماری‌های مختلف می‌شوند.

به گزارش  فارس، فناوری نانو یكی از فناوری‌های نوظهور در جهان است كه باعث تحول شگرفی در بخش‌های مختلف صنعت شده است. در بحث نانو به طور روزانه خبرهای مختلفی در حوزه‌های گوناگون از جمله پزشكی، هوافضا و صنایعی همچون نساجی، كشاورزی و غیره به گوش می‌رسد و به طور كلی در فناوری نانو خواص مواد در مقیاس نانو شناخته شده و هر ماده‌ای در هر اندازه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین بررسی مواد در مقیاس نانو و كنترل خواص آن به منظور استفاده از قابلیت‌های این مواد در مقیاس نانو و به كارگیری آن‌ بخش دیگری از مباحثی است كه فناوری نانو مورد بررسی دانشمندان این حیطه قرار می‌گیرد.

استفاده از فناوری نانو در محصولات مختلف توانسته باعث ارتقاء كیفیت این محصولات و همچنین ایجاد برخی ویژگی‌های خاص در آن‌ها شود. برای نمونه بكارگیری فناوری نانو در تولید نوعی جوراب خاص باعث ایجاد خاصیت ضد باكتریایی یا همان ضد بویی در آن شده است. همچنین فیلترهای نانو باعث جذب باكتری‌های موجود در فضا می‌شوند و یا شیشه‌های نانو تبدیل به عایق‌های حرارتی می‌شوند و خاصیت خود تمیزشوندگی پیدا می‌كنند. رنگ‌های نانو خاصیت ضد خش دارند و طول عمر آن‌ها بیشتر از رنگ‌های معمولی است.

با توجه به قابلیت‌هایی كه فناوری نانو می‌تواند در محصولات ایجاد كند و كیفیت محصولات را ارتقاء دهد، همچون گذشته افرادی كه مدام به فكر سوء استفاده از كوچكترین مسئله‌ای هستند این بار نیز در طرح‌ریزی دیگری كلاهبرداری خود را با عنوان "فناوری نانو " عجین كرده‌اند.

اخیراً برخی افراد سودجو در برخی از كلاس‌های ورزشی و سایت‌های تبلیغاتی اینترنتی مبادرت به تبلیغ و فروش كالاهایی به نام دستنبد نانو، گردنبند نانو و‌ خودكار نانو می‌كنند و مدعی هستند كه این محصولات انرژی خاصی از خود ساطع می‌كنند و این انرژی، بیماری‌ها را از انسان دور می‌كند.

یكی از افرادی كه در كلاس‌های ورزشی با این محصولات آشنا شده است در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری فارس گفت: فروشنده مدعی شده كه استفاده از این محصولات كه مبتنی بر فناوری نانو هستند باعث ایجاد انرژی مثبت در زندگی می‌شود و سبب می‌شود تا انسان راحت‌تر به خواسته‌هایش برسد زیرا تمام این انرژی از كائنات دریافت می‌شود.

به گفته فرد مذكور یكی از مسئولان شركت "ا.گ " در خصوص قیمت محصولاتی كه توسط این شركت فروخته می‌شود، گفته است: قیمت محصولات ما با توجه به نرخ دلار دچار نوسان می‌شود، اما به طور كلی دستبند نانو بین 265 هزار تا 280 هزار تومان، گردنبند نانو بین 475 هزار تا 485 هزار تومان و خودكار نانو بین 360 هزار تا 412 هزار تومان است و ما فروشگاه و مغازه نداریم و مشتریان می‌توانند از طریق سایت یا به صورت تلفنی محصولات را سفارش دهند و محصولات با پیك برای آن‌ها ارسال می‌شود.

وی در ادامه تبلیغات خود مدعی شده است: برای‌اینكه تأثیرگذاری این محصولات بیشتر باشد، بهتر است كه همه این محصولات را خریداری كنید اما از آن‌جا كه قیمت این محصولات بالاست افراد ترجیح می‌دهند محصولات را تك‌تك خریداری كنند و حتی برای‌ تأثیرگذاری بیشتر محصولات شركت، ما پودری را كه از فناوری نانو تهیه شده، تدارك دیده‌ایم كه افراد می‌توانند از این پودر هم استفاده كنند.

این به اصطلاح كارشناس شركت "آ.گ " كه فروشنده این محصولات نیز هست، در ادامه بازاریابی خود خطاب به مشتریانش گفته است: استفاده از این محصولات از رشد و بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌كند و ما تضمین می‌كنیم كه فرد با استفاده از محصولات ما هیچ وقت بیمار نمی‌شود، جزییات بیشتر در مورد ویژگی‌های این محصولات هم در سایت ما قرار دارد و همچنین ما فیلم‌هایی را هم به صورت نمونه از تأثیر این محصولات روی مشتریانمان روی سایت قرار داده‌ایم.

این شركت با انتشار مطالبی بر روی سایت خود مدعی شده است كه انرژی این محصولات آب را كه حلال اولیه برای ویتامین‌ها و موادمعدنی است در تمام قسمت‌های بدن جابه‌جا می‌كند و این امر باعث می‌شود كه سطح اكسیژن خون افزایش یابد و باعث جلوگیری از روند پیری و ترمیم چین و چروك بر روی پوست و استحكام مفاصل می‌شود.

در این سایت همچنین آمده است: این محصولات در درمان بیماری‌های عصبی مانند بدخوابی یا كم‌خوابی، استرس، نگرانی، افسردگی و تشنج بسیار مؤثر هستند. كمك به دفع مواد زاید معدنی در سلول‌ها، كبد و كلیه همچنین سوخت و ساز بهتر در سیستم گوارشی از دیگر ویژگی‌های این محصولات است و از بدن انسان در برابر تمامی فركانس‌های الكترومغناطیسی مضر و مزاحم مانند ماكروویو، پارازیت‌های ماهواره، موبایل، اشعه X، اشعه گاما و.. محافظت می‌كنند.

همچنین فروشندگان این محصولات مدعی هستند كه استفاده از این محصولات بیماری‌هایی همچون میگرن، ام‌اس و آسم را كه پژوهشگران و دانشمندان دنیا برای آن‌ها درمان قطعی پیدا نكرده‌اند، را درمان می‌كند.

در همین خصوص سعید سركار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری فارس گفت: من به جرأت می‌گویم هیچ محصولی از فناوری نانو امواج خاصی از خود منتشر نمی‌كند كه بتواند یك ‌سری از بیماری‌ها را درمان‌ كند.

سركار در ادامه افزود: برای اینكه مردم مطمئن شوند این محصولات كه به بازار عرضه می‌شود، با نام نانو یا با مارك نانو آیا واقعی هستند یا خیر می‌‌توانند با ستاد نانو ارتباط برقرار كنند و با ارسال ایمیلی جواب خود را دریافت كنند كه آیا این محصولات واقعی هستند یا خیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha