دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 29364

یك فوق تخصص چشم توصیه كرد: بزرگسالان برای به حداقل رساندن تاثیر منفی اشعه ماوراءبنفش بر چشم خود تا حد امكان به محیط‌های باز نروند و در صورتی كه مجبور به حضور در این مكان‌ها هستند از كلاه‌های لبه‌دار یا نقاب استفاده كنند و علاوه بر آن لباس‌های «پوشیده» به تن كنند.

سلامت نیوز : یك فوق تخصص چشم توصیه كرد: بزرگسالان برای به حداقل رساندن تاثیر منفی اشعه ماوراءبنفش بر چشم خود تا حد امكان به محیط‌های باز نروند و در صورتی كه مجبور به حضور در این مكان‌ها هستند از كلاه‌های لبه‌دار یا نقاب استفاده كنند و علاوه بر آن لباس‌های «پوشیده» به تن كنند.

دكتر هرمز شمس در گفت وگو با ایسنا، افزود: در فصل تابستان نور خورشید با بیشترین شدت خود بر زمین می‌تابد بنابراین لازم است از چشم بیشتر محافظت شود. در این جهت لازم است بزرگسالان از عینك‌های آفتابی استاندارد و ضد اشعه ماوراءبنفش استفاده كنند و كودكان خود را در ساعات گرم روز همراه خود به مكانهای باز نبرند.


وی درباره عوارض رعایت نكردن نكات مربوط به سلامت چشم درفصل تابستان اظهار كرد: نور خورشید می‌تواند باعث آسیب رسیدن به شبكیه چشم شود كه در این شرایط دید چشم به شدت كاهش پیدا می‌كند. از سوی دیگر ممكن است فرد دچار سرطان ملتحمه (سرطان لایه شفاف محافظی كه سطح داخلی پلك‌ها و روی سفیدی كره چشم را می‌پوشاند) شود. علاوه برآن موارد ابتلا به آب مروارید در فصل گرما بیشتر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha