سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر ایجاد ثبات در برخورد با فرزند و اینکه بی مهری و محبت زیاد موجب ناپایداری شخصیت فرزندان می شود، اظهار داشت : عشق ورزی ، گرفتن فرزند در آغوش و لمس کردن وی ، شریک شدن در بازی ، خوب گوش دادن به جملاتش و ارتباط کلامی و غیر کلامی با فرزند از شیوه های درست فرزند پروری و استفاده صحیح از زمان برقراری ارتباط به شمار می رود .

دکتر پیمان هاشمیان افزود: شرکت دادن کودک در فعالیتهای گروهی خانواده همچون کار در خانه و خرید ، ایجاد کنجکاوی و شگفتی در کودک و خلق لحظه های شادی آور در کنار سایر اعضاء خانواده از دیگر شیوه های درست فرزند پروری به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: والدین كـودكان را به تحرك بیشتر همچون  انجام دادن ورزش و سرگرمیهای خارج از منزل تشویق و شــــادی ها ی متنوعی را برای وی به وجود آورند .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه والدین نقش مهمی در تقویت اعتماد به نفس فرزندان خود ایفا می کنند گفت : تقویت توانستن و ایجاد افکار مثبت ، برجسته کردن ابعاد رفتار مثبت کودک و گسترش آن در فرزند و آموزش مواجه شدن با مشکلات از جمله راهکارهای تقویت اعتماد به نفس در فرزند به شمار می رود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha