یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 293704

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به بیان توصیه‌هایی برای چگونگی مصرف سبزیجات در شرایط کرونایی پرداخت.

توصیه‌هایی برای چگونگی مصرف سبزیجات در شرایط کرونایی

سلامت نیوز:رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به بیان توصیه‌هایی برای چگونگی مصرف سبزیجات در شرایط کرونایی پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،زهرا صدراعظم نوری  به تشریح احتمال آلودگی سبزیجات و صیفی‌جات جنوب شهر تهران با توجه به استفاده برخی کشاورزان از سیستم فاضلاب برای آبیاری این محصولات با توجه به استمرار شیوع کرونا گفت: مسئول تایید سلامت مواد غذایی وزارت جهاد کشاورزی است و باید تابع دستورات این وزارتخانه بود در نتیجه شورای شهر یا شهرداری نمی‌تواند در این موضوع بحثی را داشته باشد و این موضوع را تایید یا تکذیب کند مگر اینکه مستنداتی از این مساله داشته باشد و بر این اساس بتواند به اینگونه مسائل ورود کند.

 

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در اینجا این است که در شرایط کنونی که وجود هرگونه آلودگی می‌تواند موجب بیماری شود و اینگونه کشور‌ها را بهم بریزد و سلامت مردم کره زمین را به خطر بیاندازد، اقتضا می‌کند که مردم توجه بیشتری را به این مساله داشته باشند و محصولات غذایی به خصوص سبزیجات و صیفی‌جات را از مکان‌های مطمئن بخرند.


این عضو شورای شهر تصریح کرد: مردم حتما باید توجه داشته باشند که پس از خرید سبزیجات حتما آن‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضدعفونی کرده و حتما حداقل مقدور سبزیجات را به طور پخته مصرف کنند و از مصرف سبزیجات خام خودداری کنند چراکه ممکن است خطر به همراه داشته باشد.


رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی مردم باید حتما رفتار‌ها را تغییر داد و به یک شیوه‌هایی عمل کرد که اطمینان بخش باشد و مشکلات کمتری را به همراه داشته باشد در نتیجه توصیه من به شهروندان این است که حتما سبزیجات را به صرف ارزان بودن از مکان‌های غیرمطمئن خریداری نکنند و حتما تلاش کنند که مواد را به صورت پخته مصرف کنند که میزان آلودگی کمتری دارا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha