یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 293719

دیسك‌ها در فواصل بین مهره‌ها قرار دارند و از نظر ساختاری از دو قسمت تشكیل می‌شوند؛ قسمت خارجی كه یك لایه انعطاف‌پذیر شبیه لاستیك است و هسته دیسك كه بافتی شبیه ژله دارد.

روزه‌داری با دیسك كمر

سلامت نیوز:دیسك‌ها در فواصل بین مهره‌ها قرار دارند و از نظر ساختاری از دو قسمت تشكیل می‌شوند؛ قسمت خارجی كه یك لایه انعطاف‌پذیر شبیه لاستیك است و هسته دیسك كه بافتی شبیه ژله دارد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،با افزایش سن، هسته دیسك مقداری از آب خود را از دست می‌دهد و در نتیجه این كاهش آب انعطاف‌پذیری دیسك كمتر شده و احتمال آسیب در اثر فشارهای وارده بیشتر می‌شود. در سنین بالای ۴۵ سالگی یكی از مهم‌ترین علل آسیب‌پذیری دیسك‌ها كم‌آبی آنها است.

در ایام ماه مبارك رمضان نوشیدن چهار تا شش لیوان آب در زمان بین افطار تا سحر مازاد بر رفع تشنگی می‌تواند مقدار زیادی از كم‌آبی روزانه را جبران كرده و با حفظ انعطاف‌پذیری دیسك از ایجاد كمردرد خصوصا در بیماران با سابقه دیسك كمر جلوگیری كند.

استفاده از فیبرها نظیر سبزیجات در وعده افطار می‌تواند در حفظ آب موجود در دستگاه گوارش موثر باشد. بیماران مبتلا به بیماری دیسك كه تحت درمان هستند بهتر است برای تنظیم زمان مصرف داروها در افطار و سحر با پزشك خود مشورت كنند و به هیچ وجه درمان را خودسرانه قطع نكنند.

توجه داشته باشید این‌كه شما می‌توانید روزه بگیرید یا نه، به شدت بیماری، تاثیر درمان‌های انجام‌شده در کنترل بیماری‌تان و همچنین تشخیص و مشورت پزشك‌تان بستگی دارد. اگر روزه‌داری بیماری فرد را شدت می‌بخشد و روی سلامتش تأثیر منفی دارد از روزه گرفتن منع می‌شود، اما اگر به‌جا آوردن این فریضه با رعایت شرایط خاص بیمار تأثیر منفی بر سلامتی‌اش نداشته باشد، می‌تواند روزه بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha