دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 29372
سلامت نیوز : كارشناسان انستیتو ملی سرطان در آمریكا بار دیگر یادآوری كردند افرادی كه دچار آفتاب سوختگی شدید می‌شوند یا به دفعات در معرض تشعشعات فرابنفش خورشیدی قرار می‌گیرند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست هستند.

به گزارش  ایسنا، سایت اینترنتی هلت دی نیوز در مقاله‌ای در این باره آورده است: این انستیتو فهرستی از فاكتورهای بیشتری كه خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند منتشر كرده است.

بنا براین گزارش، كارشناسان تاكید دارند كه استفاده از تخت‌های برنزه كننده به طور منظم، سابقه ابتلا به سرطان پوست، سابقه خانوادگی و عوامل وراثتی در بروز این سرطان، داشتن پوست لطیف و آسیب پذیر كه به راحتی دچار آفتاب سوختگی می‌شود مثل پوست بدن نوزادان و همچنین مصرف داروهایی كه موجب افزایش حساسیت پوست به نور خورشید می‌شوند همگی از عوامل تشدید كننده احتمال ابتلا به این سرطان هستند.

علاوه بر اینها، گاهی اوقات ابتلا به یك مشكل پزشكی كه سیستم ایمنی بدن را درگیر می‌كند و یا مصرف داروهایی كه سیستم ایمنی بدن را سركوب می‌كنند در بروز این سرطان نقش دارند.

كارشناسان معتقدند آگاهی از این فاكتورها و یادآوری آنها، انگیزه افراد را برای به كار گرفتن اقدامات پیشگیرانه و احتیاط‌های لازم در برابر تشعشات خورشیدی افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha