یك كارشناس ارشد تغذیه گفت: «آب ‌دوغ‌ خیار» غذای مناسبی برای فصل گرماست البته برای تهیه آن نباید از ماست پرچرب استفاده كرد.

سلامت نیوز : یك كارشناس ارشد تغذیه گفت: «آب ‌دوغ‌ خیار» غذای مناسبی برای فصل گرماست البته برای تهیه آن نباید از ماست پرچرب استفاده كرد.

خدیجه رحمانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار كرد: «آب ‌دوغ‌ خیار» غذا بسیار سالم، ساده و طبیعی و خنكی محسوب است. این غذا همراه با نان مصرف می‌شود و اگر درآن علاوه بر سبزیجات تازه از گردو، گل خشك شده محمدی، نعنا و ریحان، كشمش، سیب یا انگور تازه استفاده شود به غذای كاملی تبدیل می‌شود.

این كارشناس ارشد تغذیه افزود:‌ زائران خانه خدا در مكه بعد از منا این غذا را مصرف می‌كنند تا از گروه‌های غذایی مختلف بهره برند البته اگر انگور در دسترس نبود می‌توان از كشمش استفاده كرد.

وی با اشاره به فواید دوغ گفت: دوغ نوشیدنی خوبی است. افزودن سبزیجات معطر به یك لیوان دوغ خنك می‌تواند علاوه بر خوش طعم كردن آن از كاهش اشتها جلوگیری كند. افرادی كه پس از مصرف دوغ دچار افت فشار می‌شوند، می‌توانند برای پیشگیری از این وضعیت به آن كشمش، خرما یا میوه‌های شیرین اضافه كنند.

این كارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اهمیت كنترل مقدار آب بدن اظهاركرد: احساس تشنگی نشانه كاهش آب بدن است این در حالیست كه باید حالت تعادل بین نیاز بدن به آب و مصرف آن وجود داشته باشد بنابراین افراد به ‌ویژه میانسالان و كهنسالان باید پس از احساس رفع تشنگی، مقدار بیشتری آب بنوشند تا تعادل آب بدن مثبت شود.

رحمانی در پایان اظهار كرد: آب را نباید همراه با غذا مصرف كرد و بهتر است حداكثر یك لیوان آب بعد از غذا مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha