دبیر انجمن روانپزشكان ایران گفت: افرادی كه مواد روانگردان مانند اكستازی و شیشه مصرف می‌كنند در معرض خطر اعتیاد تزریقی و ابتلا به ویروس ایدز هستند.

سلامت نیوز : دبیر انجمن روانپزشكان ایران گفت: افرادی كه مواد روانگردان مانند اكستازی و شیشه مصرف می‌كنند در معرض خطر اعتیاد تزریقی و ابتلا به ویروس ایدز هستند.

پرویز مظاهری در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه شیوع ایدز در كشور بیشتر از طریق سرنگ‌های آلوده است اظهار داشت: مصرف روانگردان‌ها در دو بعد صورت می‌گیرد یكی به صورت خوراكی است كه این افراد در معرض ابتلا به ویروس ایدز نیستند و اما افرادی هم هستند كه این مواد را به صورت تزریقی مصرف می‌كنند و اگر سرنگ آنها آلوده باشد احتمال انتقال ویروس ایدز وجود دارد.

وی افزود: ایدز بیشتر در افرادی دیده می‌شود كه رفتارهای پرخطر دارند، رفتارهای پر خطر نیز شامل تزریق با سرنگ آلوده، خالكوبی و رابطه جنسی غیر ایمن است. لذا افرادی كه قرص‌های اكستازی و شیشه مصرف می‌كنند در اغلب موارد با مصرف این مواد به ویروس ایدز مبتلا نمی‌شوند ولی مستعد رفتارهای پرخطر جنسی هستند كه عامل انتقال این بیماری باشد.

مظاهری یادآور شد: مصرف‌كنندگان این مواد خطرناك ممكن است پس از مصرف آن بقیه مواد را به صورت تزریقی مصرف كنند كه به قول خودشان نتیجه سریعتری بگیرند و متأسفانه در برخی موارد دیده می‌شود این افراد پس از مصرف به سمت رفتارهای پرخطر جنسی می‌روند كه می‌تواند ابتلا به ایدز نتیجه آن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha