سلامت نیوز :یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آلودگی هوا در اثر وجود ریزگردها گفت در این زمینه با وزارتخانه‌های بهداشت و امور خارجه و سازمان محیط زیست هماهنگی های لازم انجام شده و آنها در حال پیگیری موضوع هستند.

سیامك مره صدق در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: ریزگردها معمولا منشاء خارج از كشور دارند و باید با دیپلماسی فعال در منطقه با همكاری كشورهایی كه منشاء ریزگردها هستند آنها را وادار كنیم در كشور خود با این موضوع مقابله كنند تا كشور ما از اثرات مخرب زیست محیطی آن در امان بماند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به این كه در میان مدت این قضیه حل شود گفت از طرف ایران مقدار قابل توجهی بودجه برای مقابله با ریزگردها اختصاص داده شده است؛ البته در شرایط حاضر آلودگی هوای تهران با مساله ریزگردها ارتباطی ندارد بلكه آلودگی آن حاصل از آلودگی ترافیك و حمل و نقل نامناسب است.

وی با بیان اینكه راه كار رفع آلودگی هوای تهران، افزایش امكانات حمل و نقل عمومی است و با ابراز تاسف نسبت به اینكه وسیله ی اصلی حمل و نقل در تهران وسایل نقلیه شخصی و موتور سیكلت است افزود: به لحاظ علمی ثابت شده است كه میزان آلودگی ایجاد شده توسط موتور سیكلت چند برابر یك اتومبیل است، بنابراین باید مسئولان طرح ترافیك در رابطه با موتور سوارها سیاست مدونی در نظر بگیرند.

به گفته وی با بهترشدن زیر ساخت های حمل و نقل عمومی باید به سمتی حركت كنیم كه استفاده از وسایل نقلیه شخصی مقرون به صرفه نباشد تا بتوانیم با آلودگی هوا مقابله كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha