دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 293799

استفاده از ماسك سه‌ لایه جراحی می‌تواند جلوی انتشار ویروس را بگیرد و اگر ناقل باشیم، بهتر است از این نوع ماسك‌ها استفاده كنیم. البته استفاده مناسب از ماسك می‌تواند راهكار مهمی در پیشگیری از انتقال ویروس كرونا باشد، اما یادمان نرود كه استفاده ناصحیح از ماسك نیز به خودی خود مشكل ساز خواهد بود.

ماسك زدن را نادیده نگیرید!

سلامت نیوز:استفاده از ماسك سه‌ لایه جراحی می‌تواند جلوی انتشار ویروس را بگیرد و اگر ناقل باشیم، بهتر است از این نوع ماسك‌ها استفاده كنیم. البته استفاده مناسب از ماسك می‌تواند راهكار مهمی در پیشگیری از انتقال ویروس كرونا باشد، اما یادمان نرود كه استفاده ناصحیح از ماسك نیز به خودی خود مشكل ساز خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم دكتر مرضیه پازوكی، فوق‌تخصص بیماری‌های ریوی، در این ارتباط گفت: با توجه به مطالعات و بررسی‌های مختلف، به این اجماع نظر رسیده‌ایم كه می‌بایست از ماسك استفاده كرد.

ویروس كووید-19 از طریق استنشاق و از راه بینی وارد سیستم تنفسی می‌شود كه یكی از موارد پیشگیری از انتقال ویروس، استفاده از ماسك است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که اندازه ویروس كرونا بسیار ریز است، هنگام عطسه و سرفه روی سطوح می‌نشیند و ایجاد آلودگی می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha