سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: امواج موبایل به علت وجود آب در مغز و هدایت الكتریكی در بافت مغز نفوذ می‌كند و باعث گرم شدن آن می‌شود كه خطر بروز تومور سرطانی را در پی دارد و هر چه سن فرد كمتر باشد این خطر بیشتر می‌شود.

محمد صابری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هر چه سن فرد كمتر باشد شانس سرطان‌زایی استفاده از تلفن همراه برای فرد بیشتر می‌شود لذا توصیه می‌شود به دلیل نازك بودن جمجه كودكان و اینكه اشعه تلفن همراه به راحتی در آن نفوذ می‌كند بچه‌ها كمتر از تلفن همراه استفاده كنند.

وی گفت: هنگام خواب بهتر است گوشی تلفن همراه را خاموش كرد و 30 سانتیمتر از خود فاصله دهیم. در غیر این صورت به دلیل وجود آب در مغز و هدایت الكتریكی آن امواج موبایل به راحتی جذب می‌شود و درجه حرارت مغز را بالا می‌برد.

وی با بیان اینكه استفاده از پیام كوتاه اشعه تلفن همراه را كمتر به مغز می‌رساند، گفت: میزان اشعه تلفن‌های همراه نیز متفاوت است و آنها را زیر نظر سازمان‌های نظارتی بررسی می‌كنند كه میزان اشعه آنها به حد استاندارد باشد لذا این مورد روی كاتالوگ تلفن همراه به نام SAR ذكر شده است كه بهتر است حداقل باشد.

صابری با بیان اینكه تعداد و مدت تماس‌های تلفن همراه بهتر است كم باشد گفت: هنگام تماس گرفتن در صورتی كه از هدست استفاده نمی‌شود بهتر است اجازه دهیم تلفن شماره را بگیرد و وقتی اتصال برقرار شد تلفن همراه را به گوش خود نزدیك كنیم كه در این صورت میزان اشعه‌ای كه به مغز می‌رسد كمتر می‌شود.

وی اضافه كرد: همچنین هنگامی كه وارد آسانسور می‌شویم به دلیل آنتن‌دهی ضعیف، قدرت خروجی موبایل برای دریافت اشعه از پایگاه‌های تلفن همراه به شدت افزایش می‌یابد لذا توصیه می‌شود در این هنگام و هر موقع كه آنتن‌دهی ضعیف است از تلفن همراه استفاده نشود.

این متخصص مغز و اعصاب خاطر نشان كرد: هنگام خواب بهتر است گوشی همراه را خاموش كرده و 30 سانتیمتر از خود فاصله دهیم چرا كه هر چه گوشی موبایل به مغز نزدیكتر باشد به دلیل وجود آب در مغز و هدایت الكتریكی آن امواج موبایل به راحتی جذب می‌شود و درجه حرارت مغز را بالا می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha