سلامت نیوز : دکتر محمد اسماعیل مطلق ضمن بیان این خبر و با اشاره به اینکه سنین 25تا60سال میانسال محسوب می شود، گفت:برنامه ادغام یافته میانسالان تا کنون در 5 دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرایی شده است و در سال جاری نیز در 15 دانشگاه دیگر به اجرا در می آید و از امروز نیز در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر17میلیون نفرمیانسال 25تا60سال سن در کشور وجود دارد، افزود:سال گذشته 60هزار نفراز این جمعیت تحت پوشش برنامه ادغام یافته میانسالان قرار گرفتند.

 مدیر کل دفتر سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه بهبود شیوه زندگی میانسالان،سلامت بارداری و مراقبتهای عمومی را از محورهای برنامه ادغام یافته میانسالان در کشور اعلام کردو اظهار امیدواری کرد: تا سال 1394همه جمعیت میانسال 25تا60سال کشور تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند.

 دکتر مطلق در ادامه با اعلام این که آسیب هایی که در سنین 25تا50سال وجود دارد، خانواده و اجتماع را تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت:در این سنین به دلیل مشغله زندگی، افراد کمتر به سلامتی خود توجه می کنند و در این سنین به بیماریهای فشار خون،دیابت،بیماریهای غددی،قلب و عروق،فعالیتهای فیزیکی به خوبی توجه نمی شود و لازم است با طراحی و تدوین برنامه خود مراقبتی به این امور توجه شود.

 وی همچنین از یائسگی به عنوان یکی از محورهای سلامت باروری اشاره کرد و گفت:اختلالات جنسی،ناباروری و بیماریهای آمیزشی از دیگر محورهای سلامت باروری است که در افراد بویژه زنان 25تا50سال باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است:کارگاه کشوری مراقبتهای ادغام یافته میانسالان بیست ونهم خرداد ماه سال جاری با حضور کارشناس مسئولان برنامه سلامت میانسالان 42دانشگاه علوم پزشکی کشور به مدت سه روز در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha