دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 29385

مسوولان بهداشتی در استرالیا اعلام كردند كه طبق شواهد اولیه واكسنی كه برای درمان ویروس پاپیلومای انسانی كاربرد دارد، می‌تواند از بروز سرطان دهانه رحم نیز جلوگیری كند.

سلامت نیوز : مسوولان بهداشتی در استرالیا اعلام كردند كه طبق شواهد اولیه واكسنی كه برای درمان ویروس پاپیلومای انسانی كاربرد دارد، می‌تواند از بروز سرطان دهانه رحم نیز جلوگیری كند.

به گزارش  ایسنا، نخستین شواهد پزشكی تاكید می‌كند كه اجرای برنامه‌های واكسیناسیون ملی برای زنان جوان با كمك این واكسن جدید در برابر ویروس مزبور كه عامل ابتلا به سرطان دهانه رحم است، تعداد مبتلایان به این بیماری را كاهش خواهد داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مدگورو، استرالیا یكی از نخستین كشورهایی است كه این واكسن را معرفی و استفاده كرده است و نشان دهنده كاهش مشكلات شدید دهانه رحم و تغییرات سلول‌ها و گردن رحم است. این تغییرات و مشكلات بیمارگونه بوده و می‌تواند نشانه‌ای از سرطان باشد.

كارشناسان بهداشتی در استرالیا این طرح را روی گروهی از زنان 12 تا 26 ساله و از سال 2007 میلادی اجرا كرده است.

نتایج اجرای این طرح تاكید كرد: تعداد دختران 17 ساله و جوانتری كه دچار مشكلات شدید در این ناحیه بودند تقریبا 50 درصد كاهش پیدا كرده است.

بنا براین گزارش، ویروس پاپیلومای انسانی عامل اصلی بروز سرطان دهانه رحم است كه سالانه فقط در آمریكا جان 4000 زن را می‌گیرد. با این وجود پزشكان معتقدند كه زنان نباید با دریافت این واكسن تصور كنند كه دیگر خطر ابتلا برایشان وجود ندارد و بنابراین نباید آزمایشات مداوم را رها كنند.

جزئیات این مطالعات در مجله تخصصی لانست منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha