سلامت نیوز : كارشناس پرتو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پوشیدن لباس مناسب، بهترین روش برای مقابله با تشعشعات نور خورشید است.
مهندس علی گورانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بهتر است افراد از لباس‌های با رنگ تیره استفاده كنند زیرا نور خورشید را بیشتر جذب كرده و از نفوذ آن به بدن جلوگیری می‌كند.
وی افزود: پارچه‌هایی با جنس نخی، كتان و تركیبی از پولی‌استر و كتان كه می‌توانند 95 درصد از نفوذ نور خورشید را بگیرند، بهترین نوع پارچه برای جلوگیری از تشعشعات خورشیدی است.
كارشناس اداره پرتوها درباره كرم‌های ضد آفتاب، گفت: استفاده از این كرم‌ها در مواجهه با تشعشعات خورشید، الزامی است و بهتر است از كرم‌های ضد آفتاب با فاكتور حفاظتی حداقل 30 استفاده شود.
وی تصریح كرد: كرم‌های ضد آفتاب، بایستی حداقل 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن و در معرض آفتاب قرار گرفتن استفاده شود و طوری به پوست مالیده شود كه یك لایه از آن بر روی پوست باقی بماند.
مهندس گورانی ادامه داد: لایه مالیده شده بر روی پوست باید به اندازه كافی ضخامت داشته باشد كه معمولاً افراد در این زمینه دقت كافی را به عمل نمی‌آورند.
به گفته وی، مالیدن كرم ضد آفتاب به لب‌ها بسیار حائز اهمیت است زیرا لب‌ها قسمتی از پوست بدن می‌باشند كه سرطان در آنها شیوع زیادی دارد.
كارشناس اداره پرتوهای وزارت بهداشت و درمان تأكید كرد: در مواقعی كه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند استفاده از كلاه جهت پوشاندن صورت، گردن، گوش‌ها، بینی و چشم‌ها الزامی است.
مهندس گورانی درخصوص ویژگی‌های كلاه مناسب گفت: كلاه مناسب باید نقابی به اندازه حداقل 5/7 سانتی‌متر باشد و اگر كلاه دوردار باشد بایستی تاج آن عمیق و لبه‌های آن حداقل 6 سانتی‌متر پهنا داشته باشد.
وی با تأكید بر این كه در شرایط آفتابی، در سایه قرار گرفتن الزامی است، بیان كرد: در مواقعی كه افراد در سایه قرار می‌گیرند استفاده از سایر وسائل حفاظتی مانند كلاه، عینك، لباس و كرم‌های حفاظتی جهت جلوگیری از بازتابش تشعشعات خورشید لازم است و سایه، حداكثر تا 50 درصد پرتوگیری‌ها را كاهش می‌دهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha