سلامت نیوز : تلاش‌های صورت گرفته برای رفع محرومیت‌ها در استان سیستان و بلوچستان بسیار چشمگیر است ولی هنوز در برخی از زمینه‌ها از جمله متخصص جراحی و پزشك عمومی دچار كمبود هستیم.
دكتر منصور شكیبا رییس دانشگاه علوم پزشكی زاهدان ضمن بیان این مطلب، گفت: استان سیستان و بلوچستان یكی از استان‌هایی است كه از كمبود پزشك عمومی رنج می‌برد، هرچند با تمهیداتی كه اندیشیده‌ایم توانسته‌ام در هر مركز یك پزشك عمومی مستقر كنیم ولی فشار كاری بر آنان زیاد است.
وی افزود: البته در بین دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور تنها دانشگاهی كه از هر جهت به كمبودهای آن توجه ویژه شده دانشگاه علوم پزشكی زاهدان است و ما هم اكنون آنقدر تخت ویژه داریم كه گاهی اوقات تخت‌ها خالی از بیمار است.
وی با اشاره به آموزش كادر درمانی اورژانس‌ها دراین استان گفت: اورژانس‌های بیمارستانی استان بازسازی شده و تعداد اورژانس‌های بین‌راهی هم به حد استاندارد رسیده است.
وی وجود متخصصان رشته‌های پایه مثل اطفال، داخلی و زنان و زایمان را در سیستان و بلوچستان در حد كفایت اعلام كرد و افزود: هم ‌اكنون متخصص جراحی كم داریم و حتی در برخی شهرها نداریم و در كل در زمینه‌های جراحی، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی و جراحی مغز و اعصاب در كل استان كمبودهایی داریم كه باید مرتفع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha