سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 293882

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هنوز ما در مرحله مدیریت و کنترل بیماری بوده و به‌مرحله مهار کامل ویروس کرونا نرسیده‌ایم. در حالی که برخی خبرها یا اظهارنظر از برخی تریبون ها القای کننده پایان بحران کرونا در برخی مناطق کشور از جمله قم است و فعالیت های اجتماعی و اقتصادی نیز به سرعت به حالت عادی بازم می گردد و رعایت نسبتی اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز رنگ می بازد، دکتر محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید دارد که شرایط هنوز عادی نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم: به‌مرحله مهار کامل کرونا نرسیدیم

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هنوز ما در مرحله مدیریت و کنترل بیماری بوده و به‌مرحله مهار کامل ویروس کرونا نرسیده‌ایم.
در حالی که برخی خبرها یا اظهارنظر از برخی تریبون ها القای کننده پایان بحران کرونا در برخی مناطق کشور از جمله قم است و فعالیت های اجتماعی و اقتصادی نیز به سرعت به حالت عادی بازم می گردد و رعایت نسبتی اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز رنگ می بازد، دکتر محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید دارد که شرایط هنوز عادی نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،وی در جلسه بررسی ویروس کرونا در استان قم اظهار داشت: شرایط هنوز عادی نشده و بزرگ‌ترین آفت عادی جلوه دادن شرایط است که باعث می‌شود، مردم فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نکرده و تماس ها افزایش یابد.


در همین حال از ماه نخست شروع بحران کرونا در کشور، آمارهای مربوط به بستری و قربانیان کرونا به صورت سراسری منتشر می شود و به همین دلیل میزان آلودگی و نیز تلفات این بیماری در سطح استان قم بدرستی مشخص نیست.  
قدیر در این سخنان همچنین از تلاش های مستمر کارکنان معاونت بهداشتی در ساماندهی فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند و مرحله اول و دوم غربالگری تقدیر کرد.


رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت نیز در این جلسه، ضمن تشریح خدمات دانشگاه علوم پزشکی قم در مدیریت کووید۱۹، از اقدامات معاونت بهداشتی در بحث فاصله گذاری اجتماعی و غربالگری تقدیر کرد.


حسین عرفانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیاست ما تشخیص بیماری، ایزولاسیون، قرنطینه و پیگیری بیماران است.
«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.


«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.


شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.


همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha