چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 293896

روغن زیتون و روغن آووکادو دو گزینه سالم در بین روغن ها هستند. روغن آفتابگردان از فشار دادن دانه های گیاه آفتابگردان تهیه می شود و از نظر چربی های اشباع نشده برای قلب بسیار مفید است. چهار نوع اصلی روغن آفتابگردان وجود دارد که در غذاها و برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند؛ آنها از نظر تعادل بین چربی های اشباع شده و اشباع نشده تفاوت دارند. روغن آفتابگردان دارای لینولئیک بالا در اسیدهای چرب اشباع نشده امگا ۶ است. روغنهای آفتابگردان چربیهای اشباع نشده بیشتری دارند.

مزایای شگفت انگیز روغن آفتابگردان

سلامت نیوز: روغن زیتون و روغن آووکادو دو گزینه سالم در بین روغن ها هستند. روغن آفتابگردان از فشار دادن دانه های گیاه آفتابگردان تهیه می شود و از نظر چربی های اشباع نشده برای قلب بسیار مفید است. چهار نوع اصلی روغن آفتابگردان وجود دارد که در غذاها و برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند؛ آنها از نظر تعادل بین چربی های اشباع شده و اشباع نشده تفاوت دارند. روغن آفتابگردان دارای لینولئیک بالا در اسیدهای چرب اشباع نشده امگا ۶ است. روغنهای آفتابگردان چربیهای اشباع نشده بیشتری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، ارزش غذایی ۱ قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان:

کالری: ۱۲۰

کل چربی: ۱۴ گرم

چربی اشباع: ۱ گرم

چربی اشباع نشده: ۳ گرم

چربی اشباع نشده: ۹ گرم

کل کربوهیدرات: ۰ گرم

فیبر غذایی: ۰ گرم

شکر: ۰ گرم

کولین: ۰.۰۳ میلی گرم

ویتامین E: 5.59 میلی گرم

ویتامین E: 5.59 میلی گرم

ویتامین K: 0.73 میکروگرم

خوردن غذاهای دارای اسیدهای چرب امگا ۶ می تواند به کاهش کلسترول مضر LDL کمک کنند. بهتراست که این چربی ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و آنها را به جای چربی های مضر جایگزین کنید. مطالعات بیشماری نشان می دهند که چربی های اشباع شده مانند کره، پنیر، لبنیات بدون چربی و نارگیل، برای چربی های اشباع نشده مانند آنهایی که در روغن آفتابگردان یافت می شود، با چربی های اشباع شده با کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب همراه است. یک مطالعه کوچک نشان داد که جایگزینی چربی اشباع شده با روغن آفتابگردان اولئئیک بالا، سطح کلسترول و تری گلیسیرید     بد را کاهش می دهد.

روغن آفتابگردان حاوی ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان که برای عملکرد بهینه ایمنی است.

روغن آفتابگردان منبع اسید لینولئیک، یک اسید چرب اساسی است که ما باید از آن استفاده کنیم. اسیدهای چرب امگا ۶ را می توان برای ساخت اسید آراشیدونیک استفاده کرد، که پیش ساز چندین مولکول درگیر در التهاب است. مطالعات نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا ۶ باعث افزایش التهاب نمی شوند و حتی ممکن است در موارد خاص باعث کاهش التهاب شوند.

از روغن آفتابگردان برای همزدن یا سرخ کردن یا سس استفاده می شود. روغن آفتابگردان یک روغن سالم برای قلب است که دارای چربیهای اشباع نشده و و همچنین ویتامین E و یک آنتی اکسیدان قوی است. جایگزینی چربی های اشباع شده با چربی های اشباع نشده با خطر کمتری از بیماری های قلبی همراه است.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha