یك متخصص ریه گفت: در شرایط اپیدمی كرونا، دیده‌ شده بیمار به خاطر ترس از وجود كورتون در داروها كه می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف كند، میزان مصرف دارو را كاهش داده است.

مبتلایان به آسم از ترس كرونا، كورتون‌درمانی را قطع نكنند

سلامت نیوز:یك متخصص ریه گفت: در شرایط اپیدمی كرونا، دیده‌ شده بیمار به خاطر ترس از وجود كورتون در داروها كه می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف كند، میزان مصرف دارو را كاهش داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اما این كاهش، منجر به حملات بیماری شده و بیمار به‌ناچار مصرف دوزهای بالاتر و حتی داروهای خوراكی كورتون را آغاز می‌كند كه این خود ریسك بیماری را بالاتر می‌برد.دكتر سامان توانا با بیان این‌كه مصرف ویتامین‌ها جز در موارد خاص، تاثیری در جلوگیری از ابتلای افراد به كروناویروس ندارد، افزود:

مردم باید نكات بهداشتی و ایمنی را رعایت كرده و از دستورالعمل‌های بهداشتی پیروی كنند.وی به افزایش مصرف بی‌رویه ویتامین‌ها در بین مردم اشاره و تاكید كرد: متاسفانه این روزها شاهد استفاده بی‌رویه انواع و اقسام ویتامین‌ها در بین مردم هستیم. مصرف ویتامین‌ها در واقع جایی در پیشگیری از این بیماری به‌جز مواردی كه فرد دچار كمبود ویتامین D است، ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha