استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با «قرنطینه معکوس» در مقابله با پاندمی کووید ۱۹، توضیحاتی ارائه داد.

قرنطینه معکوس چیست/ مهم ترین عامل موج جدید اپیدمی کرونا

سلامت نیوز:استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با «قرنطینه معکوس» در مقابله با پاندمی کووید ۱۹، توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، حمید سوری گفت: قرنطینه معکوس، راهکار اساسی برای کنترل و ریشه کنی پاندمی است، به شکلی که با تدابیر شدیدتر ورود و خروج شهرهای پاک و سالم را محافظت کنیم تا ویروس ریشه کن شود.


وی با تاکید بر اینکه مصون نگه داشتن مناطق سفید از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: زمانی که قسمت اعظمی آلوده شدند تمکین مردم نسبت به انجام قرنطینه کم خواهد شد و در ادامه ممکن است دولت‌ها نیز توان اقتصادی کافی مقابله با این معضل و درگیری را نداشته باشند.


سوری با تاکید بر تمرکز «خودقرنطینگی»، افزود: باید گروه‌های آسیب پذیر و گروه‌هایی که هنوز مبتلا نشده‌اند را مشخص و از این گروه‌ها بیش از پیش مراقبت کنیم.


وی درباره جداسازی و یا فاصله گذاری هوشمند نیز توضیح داد: باید در این مدل موارد مثبت، افراد مشکوک به ابتلاء، مسیرهای رفت و آمد و تماس‌ها را رصد کنیم و در ادامه برای بیماریابی به سراغ این افراد برویم.


سوری، ضرورت شناسایی کانون آلوده و بررسی تعامالات اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید بررسی شود در سطح جامعه وضعیت کرونا به چه صورت است بنابراین تا ندانیم کانون‌های آلودگی کجا است و توزیع جغرافیایی آن از چه الگوی اپیدمیولوژی تبعیت می‌کند، عملاً نمی‌توانیم راهکار اساسی ارائه دهیم.


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: به طور کلی الگوهای مختلف و روش‌های متنوعی برای مقابه با پاندمی ها وجود دارد که با توجه به شرایط جامعه و توان دولت‌ها می‌توان اولویت‌ها را بررسی و اجرا کرد.


سوری با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی سازی کاذب شرایط، مهم‌ترین عامل موج جدید اپیدمی در تمامی کشوها است، گفت: متأسفانه مردم به عدد و رقم و آمار اشغال تخت‌ها توجهی ندارند و صرفاً معیار اندازه گیری را تجربیات و روزمرگی‌های خود در نظر می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha