یک روان درمانگر گفت: در ایامی که برای مبارزه با ویروس کرونا باید در خانه ماند، یکی از موضوعات مهمی که بیشتر به افراد فشار عصبی و روحی وارد می‌کند، خستگی و افسردگی در طول این روزها است.

چگونه بر خستگی خانه‌نشینی کرونایی غلبه کنیم؟

سلامت نیوز:یک روان درمانگر گفت: در ایامی که برای مبارزه با ویروس کرونا باید در خانه ماند، یکی از موضوعات مهمی که بیشتر به افراد فشار عصبی و روحی وارد می‌کند، خستگی و افسردگی در طول این روزها است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،ریحانه عابدنیا  افزود: در میان اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان و کودک، زن یا مرد،‌ این جمعیت جوان و سپس کودکان هستند که با توجه به روحیات فعال و پرتحرک،‌ بیشتر دچار خستگی می شوند و اگر این خستگی بیشتر از ۶ ماه طول کشد، این رویه به خستگی مزمن دچار خواهد شد.


وی ادامه داد: طبق دستوالعمل های بهداشتی این روزها به خاطر مقابله با ویروس کرونا تا جایی که امکان دارد باید در خانه ماند، این رویه اما در طولانی ‌مدت موجب خواهد شد ضمن کم‌تحرکی مشکلات دیگر مانند چاقی، ضعف عضلات و افسردگی به افراد روی آورد که با فعالیت‌ های در منزل می توان بدون نیاز به لوازم ورزشی یا فضای بزرگ، از گرفتار شدن به انواع اختلالات رفتاری جلوگیری کرد.‌ ‌


این روان درمانگر گفت: برای اینکه در این ایام کمتر دچار بیماری یا اختلالات روانی شویم با برنامه ریزی می توان روزانه به همراه ویدیوهای ورزشی، فعالیت های ورزش انجام داد و یا به بهانه‌های مختلف مثل تلفن زدن و تمیز کردن،‌ در خانه قدم زد و فعالیت های بدنی انجام داد.


وی افزود: تلاش کنید در هر نیم ساعت یکبار از سر جا بلند شده و بایستید، مدیتیشن یا تمرکز افکار کرد، فکرهای منفی را از سر بیرون راند،‌ به تغذیه توجه کرد و از طرفی مواظب کالری بیش از حد خود باشیم.‌عابدنیا تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی، برای ایام مبارزه با بیماری کویید ۱۹ نوشیدن آب را به جای هر نوشیدنی شیرین شده تاکید کرده و همچنین توصیه می کند مصرف میوه و سبزیجات را افزایش داده و مصرف نمک، شکر و چربی را کاهش دهیم.


وی گفت: خستگی و به دنبال آن افسردگی از اختلالات شایع در ایام خانه نشینی خواهد بود که سردرد، ضعف و درد عضلانی، ‌درد مفاصل، گلو درد، ریزش مو، اختلال کارکرد جنسی، فقدان خواب رضایت بخش، حمله اضطرابی، طپش قلب و تنگی نفس از علائم مهم آن می توان مطرح کرد. 


این متخصص رفتاری شناختی افزود: درمان های متعدد روانپزشکی برای این اختلالات وجود دارد و درمان شناختی رفتاری جهت غلبه بر باورهای اشتباه و از طرفی با گروه درمانی و یا داروهای متعدد روانپزشکی نیز می توان افراد مبتلا به افسردگی و یا علایمی که در فرد یا این دسته افراد وجود دارد را تا حدود بسیاری درمان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha