استاندار تهران با بیان اینکه تمام تلاش ما پرهیز از عادی سازی شرایط بود، گفت: شیب نزولی خوبی از بیماری کرونا در استان تهران شاهد بودیم، اما اکنون نگرانی و دغدغه ما پس از بازگشت مسافران از سفرها است.

نگران اوضاع بعد از بازگشت مسافران هستیم/ میزان فوت شدگان کرونا در تهران به کمتر از ۱۰ نفر رسیده است

سلامت نیوز: استاندار تهران با بیان اینکه تمام تلاش ما پرهیز از عادی سازی شرایط بود، گفت: شیب نزولی خوبی از بیماری کرونا در استان تهران شاهد بودیم، اما اکنون نگرانی و دغدغه ما پس از بازگشت مسافران از سفرها است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران  درباره سفرها در ایام تعطیلات عید فطر گفت: تمام نهادهای علمی و تخصصی چه بین المللی و چه سازمان بهداشت جهانی و چه در کشورمان معتقدند که اثربخشترین و موثرترین راه جلوگیری از چرخه انتقال ویروس عدم مسافرت، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است. 


وی با بیان اینکه ما هنوز به پایان بیماری کرونا در کشور نرسیده ایم، ادامه داد: در طی یکی دو روز گذشته شاهد بودیم که به یکباره جاده های منتهی به شمال کشور بسیار پرترافیک شده است و حجم تردد در این محورها نشان دهنده این است که گویی شرایط برای مردم عادی شده است، در حالی که ما تمام تلاش مان این بود که حساسیت ها نسبت به شیوع بیماری همچنان حفظ شود و به مردم اطمینان خاطر کاذب ندهیم.


استاندار تهران با تاکید براینکه تمام اقدامات ما پرهیز از عادی سازی بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز چرخه بیماری و این ویروس ادامه دارد و همچنان در بیمارستان ها بیماران مبتلا به کرونا پذیرش می شوند، درخواست ما از مردم این بود که در این مدت به سفر نروند، چراکه این احتمال وجود دارد که مسافرتهای غیرضرور تمام زحمات کادر درمان و همه افرادی که برای کاهش این بیماری تلاش کردند را با علامت سوال مواجه کند و ما دوباره با انتقال ویروس مواجه شویم. 


محسنی بندپی با بیان اینکه برای جلوگیری از سفرهای غیرضرور اعلام شده بود که رستوران ها بعد از ماه مبارک رمضان فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: درخواست ما از مردم این بود که به توصیه ها توجه کنند تا به این درجه از اطمینان و پایداری برسیم که بیماری از بین رفته است تا پایان سال ۹۹ همچنان زمان باقی است و مردم در فرصت های دیگر به سفر بروند، چراکه سفر را می شود همیشه رفت، اما اگر خدای نکرده فردی به بیماری مبتلا شود، خیلی ها دچار گرفتاری می شوند. 


وی درباره وضعیت استان تهران گفت: وضعیت استان تهران از نظر بیماری در حال حاضر وضعیت خوبی است، اما نگرانی ما این است که بعد از بازگشت مردم از سفرها دوباره با مشکل مواجه می شویم. در حال حاضر میزان فوت شدگان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در تهران به کمتر از ۱۰ نفر کاهش پیدا کرده است. ۳ الی ۴ روز است که توانستیم این شرایط را حفظ کنیم و حتی اول خردادماه در کلانشهر تهران فقط ۵ نفر فوتی داشتیم.


استاندار تهران خاطرنشان کرد: شیب نزولی خوبی را در تهران شاهد بودیم و می توانستیم در ظرف یک هفته الی ۱۰ روز آینده تهران را نیز جزو مناطق سفید اعلام کنیم، اما در حال حاضر این دغدغه و نگرانی وجود دارد که بعد از بازگشت مسافران از سفرها چه شرایطی دوباره در تهران ایجاد می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha