محققان انگلیسی دانشگاه آکسفورد بیان کردند که در پی پیشرفت‌های مناسب نسبت به تولید واکسن کرونا، این واکسن را روی ۱۰ هزار نفر دیگر آزمایش می‌کنند.

پیشرفت در تولید واکسن کرونا در آکسفورد/ ۱۰ هزار نفر دیگر نیز واکسینه می‌شوند

سلامت نیوز:محققان انگلیسی دانشگاه آکسفورد بیان کردند که در پی پیشرفت‌های مناسب نسبت به تولید واکسن کرونا، این واکسن را روی ۱۰ هزار نفر دیگر آزمایش می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، محققان انگلیسی که روی آزمایش و تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند، بیان کردند که در پی به دست آوردن نتایج خوبی حین آزمایش‌های خود، واکسن کرونا را روی 10 هزار نفر دیگر آزمایش خواهند کرد.


پایگاه خبری "یورونیوز" نوشت، دانشمندان دانشگاه آکسفورد ماه گذشته واکسنی را روی بیش از هزار داوطلب آزمایش کردند؛ این دانشمندان روز جمعه 22 می اعلام کردند هم‌ اکنون در نظر دارند 10 هزار و 260 نفر در سراسر انگلیس شامل افراد مسن و کودک را واکسینه کنند.


آزمایش قبلی روی داوطلبانی با میانگین سنی 18 تا 55 سال انجام گرفته بود.


طبق گفته این محققان، اگر همه چیز به درستی پیش رود، آن‌ها به اندازه کافی داده‌های مثبت درباره اثربخشی واکسن دارند تا به زودی به سمت تولید انبوه واکسن حرکت کنند.


"اندرو پولارد"، رئیس بخش واکسن گروه تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد پیش بینی کرد درصورتی که در ماه‌های آینده این واکسن تاثیرات مثبت خود را نشان دهد می‌توان اوائل پاییز یا در پایان سال جاری میلادی واکسن را در مقیاس وسیع‌تری تولید کرد.


با این حال پولارد تایید می‌کند همچنان چالش‌های بسیاری پیش رو قرار دارد؛ از سوی دیگر این محقق اطلاعاتی درباره آزمایش قبلی این واکسن ارائه نداد.


شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی "آسترازنکا" چند روز پیش اعلام کرده بود که سفارش دست‌کم 400 میلیون واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد را نهایی کرده است؛ این شرکت تاکید کرده بود که ظرفیت تولید یک میلیارد دوز واکسن را دارد.


برخی از کارشناسان از سرمایه‌گذاری شرکت آسترازنکا استقبال کرده‌اند با این حال می‌گویند که هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد واکسن تولید شده در دانشگاه آکسفورد در نهایت موفق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha