شهروندان در زمان وقوع تصادف از حرکت دادن مصدومان ستون فقرات و یا ناحیه گردن خودداری کنند.

سلامت نیوز : شهروندان در زمان وقوع تصادف از حرکت دادن مصدومان ستون فقرات و یا ناحیه گردن خودداری کنند.

مسئول واحد آموزشی مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشكی ضمن بیان این مطلب گفت: در زمان آسیب دیدگی شدید در ناحیه  گردن و ستون فقرات انتقال غیر اصولی مصدومان ممکن است اثرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و ضروری  است شهروندان با حفظ خونسردی و آرامش بلافاصله با مرکز فوریتهای پزشکی 115 تماس بگیرند .

دکتر پوران قبادی در ادامه گفت : همچنین در برخورد با مصدومان دچار شکستگی ، عضو آسیب دیده بایستی حتی المقدور با تخته ، مقوا یا آتل ، بی حرکت شده ودر صورت تغییرشکل در عضو شکسته وجود داشت سعی در جا انداختن آن نشود.

وی در ادامه گفت : در شکستگی ها با علائمی چون تغییر شکل،کبودی و احساس درد در ناحیه آسیب دیده، تورم و جراحت به دلیل بیرون زدگی استخوان بهتر است تا رسیدن نیروهای اورژانس 115 عضو آسیب دیده را به کمک بالشتک و یا حوله و ملحفه ثابت نگاه داشته و در صورت وجود جراحت ،محل آسیب دیده با یک پارچه تمیز و بدون کرك پوشانده شود .

دکتر پوران قبادی افزود :  به منظور پیشگیری از ورود مواد غذایی به ریه در اثر استفراغ ، مصدوم را (در صورتی که آسیب ستون فقرات گردنی نباشد) به پهلو خوابانده و در صورت مشاهده خونریزی ، محل خونریزی به صورت مستقیم فشار داده شود.

وی همراه داشتن جعبه کمک های اولیه  که شامل: باند پانسمان، گاز استریل ، چراغ قوه ،چسب زخم ، چسب پارچه ای ، باند کشی ،قیچی، بتادین ،ماسک ودستکش استریل است ،به مسافران جاده ای توصیه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha