سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 294056

یک متخصص تغذیه گفت: نوشیدن آب یخ باعث احساس تشنگی مضاعف در فرد می‌شود.

آسیب‌هایی که نوشیدن آب یخ به بدن شما می‌زند!

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه گفت: نوشیدن آب یخ باعث احساس تشنگی مضاعف در فرد می‌شود.


به گزارش سلامت نیو.ز به نقل از ایسنا،لیلا افسون‌خواه  اظهار کرد: با نزدیک شدن به روزهای گرم سال و افزایش دمای هوا، کم کم فریزرهای مردم از ظرف‌هایی یخی که در ساعات گرم روز به داد آنها رسیده و به کاهش عطش آنها کمک می‌کنند، پر می‌شود.


وی ادامه داد: بسیاری از مردم عادت دارند در روزهای گرم سال نوشیدنی‌های خود را تگری یا با تکه‌های یخ بنوشند و عقیده دارند فقط با یخ است که می‌توان گرمای هوا را قابل تحمل کرد.


وی توضیح داد: نوشیدن آب یخ شاید لذت زیادی داشته باشد ولی آسیب‌هایی که به سلامت و بدن انسان وارد می‌کند را نباید دست کم بگیریم.
وی افزود: با نوشیدن آب یخ تمرکز بدن از سیستم گوارش به تنظیم دما معطوف می‌شود که این امر باعث از دست رفتن آب بدن و احساس تشنگی مضاعف می‌شود.


این متخصص تغذیه تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب سرد در ایجاد بیماری‌های معده، گوارشی و حتی کبد چرب هم دخیل است.
وی اضافه کرد: دمای طبیعی بدن هر انسان ۳۷ درجه سانتیگراد است بنابراین بهتر است آبی که نوشیده می‌شود اختلاف زیادی با این دما نداشته باشد چون دراین صورت بدن سعی می‌کند با صرف انرژی بیشتر این عدم تطابق دما را برطرف کند.


افسون خواه با بیان اینکه نوشیدن آب یخ یکی از دلایل ابتلا به یبوست است، تاکید کرد: مصرف مداوم آب یخ روده را منقبض می‌کند که همین امر باعث ایجاد مشکل در دفع راحت مواد غذایی زائد می‌شود.


وی توضیح داد: افت انرژی بدن، افزایش دردهای میگرنی و کم شدن آب بدن از دیگر نتایج استفاده مداوم از آب یخ است.
این پزشک متخصص گفت: درست است که نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز توصیه شده اما برای بهره‌مندی از فواید آن باید آبی مصرف شود که هم دمای اتاق باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha