رئیس انجمن گوارش و کبد خراسان، بر نقش «مایکروبایوتا» روده ای در ابتلا به اوتیسم و چاقی در کودکان تاکید کرد.

نقش «مایکروبایوتا» روده‌ای در ابتلای کودکان به اوتیسم و چاقی

سلامت نیوز:رئیس انجمن گوارش و کبد خراسان، بر نقش «مایکروبایوتا» روده ای در ابتلا به اوتیسم و چاقی در کودکان تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، حسن سعادت نیا، با بیان اینکه «مایکروبایوتا» ها امروزه عضوی از بدن مانند قلب، ریه و کبد تلقی می‌شوند و در روده انسان میلیاردها باکتری مختلف اعم از هوازی و بی هوازی وجود دارد، گفت: بر اساس برخی تحقیقات مایکرو بایوتاهای روده‌ای می‌تواند سبب ابتلاء به اوتیسم و چاقی در کودکان شود.


رئیس انجمن گوارش و کبد خراسان درباره برگزاری هفته سلامت گوارش در سال جاری، اظهار داشت: موضوع اصلی هفته سلامت گوارش امسال «مایکرو بایوتا روده‌ای» است و تحقیقات بین المللی نشان می‌دهد این مسئله در بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدن و یا درمان آنها تأثیر گذار است.


وی ادامه داد: مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک ها و یا رژیم‌های غذایی نامناسب می‌تواند بر روی این میکروب‌های روده‌ای اثر بگذارد و سلامت فرد را به خطر اندازد.
سعادت نیا خاطرنشان کرد: همچنین امروزه بر اساس برخی از تحقیقات مشخص شده که بیماری چاقی و حتی اوتیسم در کودکان می‌تواند مرتبط با باکتری‌های روده‌ای باشد و با دستکاری این باکتری‌ها ممکن است بتوانیم اقدامات زیادی جهت درمان و یا پیشگیری از بیماری فرض انجام داد.


وی با اشاره به اینکه در هفته سلامت گوارش امسال موضوع «مایکروبایوتاهای روده‌ای» به صورت مفصل توسط اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد، گفت: امروزه مشخص شده که با پیوند «مایکروبایوتا» از فردی به فرد دیگر می‌توان در جهت درمان و پیشگیری از بیماری‌های مختلف اقدام کرد که همه این مباحث در هفته سلامت گوارش مطرح خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha