رئیس مركز مدیریت بیماری‌ها در تشریح اقدامات پیشگیرانه این مركز برای جلوگیری بیماری‌ ای‌كولای به كشور گفت: مواد غذایی همراه مسافران خارجی كه از كشورهای اتحادیه اروپا به ایران سفر می‌كنند، معدوم می‌شود.

سلامت نیوز : رئیس مركز مدیریت بیماری‌ها در تشریح اقدامات پیشگیرانه این مركز برای جلوگیری بیماری‌ ای‌كولای به كشور گفت: مواد غذایی همراه مسافران خارجی كه از كشورهای اتحادیه اروپا به ایران سفر می‌كنند، معدوم می‌شود.
 
دكتر محمدمهدی گویا در گفت و گو با ضمن اعلام این خبر گفت: علاوه بر معدوم سازی غذای همراه مسافران، آگاه‌سازی آنان نسبت به بیماری ای‌كولای از مسافران در بدو ورود به كشور از دیگر اقدامات پیشگیرانه برای ورود بیماری ای‌كولای به كشور است.
وی در توضیح گفت: به مسافران اتحادیه اروپا اعلام می‌شود كه در صورت بروز علائم بیماری حتماً به مراكز بهداشتی درمانی مراجعه كنند و تحت درمان قرار گیرند.
دكتر گویا گفت: فرهنگ‌سازی در مورد این بیماری و پیشگیری از آن جزء برنامه‌های وزارت بهداشت است و در این خصوص بروشورهای آموزشی با دو زبان فارسی و انگلیسی برای توزیع در بین مسافرینی كه از مبدا كشورهای اروپایی قصد مسافرت به ایران را دارند، تهیه شده است.
رئیس مركز مدیریت بیماری‌ها تأكید كرد: این بیماری محدود به شمال كشور آلمان است و مواردی از این بیماری نیز در افرادی دیده شده است كه به این منطقه خاص مسافرت كرده بودند.
وی خاطرنشان كرد: تاكنون هیچ موردی از بیماری ای‌كولای در كشور مشاهده نشده است.
گفتنی است: پیش از این، دكتر علیرضا مصداقی نیا معاون بهداشتی در مصاحبه‌ای با وب‌دا گفته بود: دانشگاه‌های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی كه دارای مرزهای بین‌المللی هوایی، دریایی و زمینی كه به نوعی احتمال ورود مسافرین از حوزه اتحادیه اروپا را دارند به منظور بیماریابی فعال و سایر اقدامات مراقبتی در حال آماده باش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha