سازمان جهانی بهداشت (WHO) انجام آزمایشات روی خواص ضد کرونایی داروی هیدروکسی کلروکین را به حالت تعلیق درآورد.

WHO آزمایش خواص ضدکرونایی هیدروکسی کلروکین را متوقف کرد

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) انجام آزمایشات روی خواص ضد کرونایی داروی هیدروکسی کلروکین را به حالت تعلیق درآورد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد انجام آزمایشات روی خواص ضد کرونایی داروی هیدروکسی کلروکین به دلیل نگرانی از مضرات احتمالی آن به حالت تعلیق درآمده است.


این سازمان، هیدروکسی کلروکین را که داروی ضد مالاریا به حساب می‌آید از فهرست گزینه‌های جهانی درمان کووید ۱۹ خارج کرده و این درحالیست که بی‌خطر بودن این دارو تحت بازبینی قرار گرفته است.


هفته گذشته ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از مصرف داروی ضد مالاریا به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خبر داد. توصیه او در حالی مطرح شد که کارشناسان بهداشت و درمان نسبت به مضرات مصرف این دارو برای سلامت قلبِ بیماران هشدار داده‌اند.


تصمیم سازمان جهانی بهداشت مبنی بر توقف موقتیِ تحقیقات روی داروی هیدروکسی کلروکین پس از آن گرفته شد که نتایج تحقیق منتشر شده در مجله لانست حاکی از خطرزا بودن این دارو برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است.


در بررسی انجام شده روی ۹۶ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ حدود ۱۵ هزار نفر داروی هیدروکسی کلروکین یا کلروکوئین را به تنهایی یا در کنار نوعی آنتی‌ بیوتیک دریافت کردند.


مطالعات نشان داد میزان مرگ و میر برای افراد دریافت کننده این دارو به این شکل بوده است: هیدروکسی کلروکین ۱۸ درصد، کلروکوئین ۱۶.۴ درصد و گروه تحت کنترل ۹ درصد خطر مرگ را در بیماران افزایش داده است. همچنین نرخ مرگ و میر در میان افرادی که داروی هیدروکسی کلروکین یا کلروکوئین را در کنار آنتی بیوتیک‌ها دریافت کرده‌اند بالاتر بوده است.


به گزارش اسکای نیوز، تدروس آدهانوم قبریسوس دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: با توجه به مطالعات انجام شده تحقیقات روی داروی هیدروکسی کلروکین به عنوان گزینه درمانی برای بیماری کووید ۱۹ به طور موقت به حالت تعلیق درخواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha