معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ابتلا به کرونا، انگ اجتماعی یا تابو نیست، گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد مبتلایان این بیماری بدون هیچ اقدامی خوب می شوند و میزان بهبودی در موارد بستری نیز بسیار بالاست.

کرونا "انگ" نیست / ۸۵ درصد مبتلایان بدون هیچ اقدامی بهبود می‌یابند

سلامت نیوز:معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ابتلا به کرونا، انگ اجتماعی یا تابو نیست، گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد مبتلایان این بیماری بدون هیچ اقدامی خوب می شوند و میزان بهبودی در موارد بستری نیز بسیار بالاست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از   ایسنا، دکتر ایرج حریرچی با اشاره به اینکه برخی ابتلای خود به کرونا را پنهان می‌کنند، تاکید کرد: بیماری کرونا انگ یا تابو نیست. در برخی استان‌ها زمانی که کارشناسان بهداشت ما برای مراقبت به درب منازل مراجعه می‌کنند، افراد عنوان می‌کنند که "چرا آمده‌اید و آبروی ما را در همسایه‌ها می‌برید". این درحالیست که فرد مبتلا به کووید۱۹ کسی است که در یک اجتماع حرکت داشته و با سرفه یا عطسه و یا دست دادن به فرد مبتلا، خودش نیز مبتلا شده است. این انگ نیست و افراد مختلف که مبتلا می شوند قریب به اتفاق سلامت خود را به دست می‌آورند.


وی تاکید کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد مبتلایان این بیماری بدون هیچ اقدامی خوب می شوند، میزان بهبودی در موارد بستری نیز بسیار بالاست و وقتی هم خوب می‌شوند و بیماری در بدن‌شان از بین رفت، به هیچ وجه عامل انتقال بیماری نخواهند بود. البته در زمان بیماری باید مراقبت شود.


حریرچی با اشاره به آموزش ۳۳۴هزار بسیجی و افراد داوطلب در حدود سه ماه گذشته در جهت انجام اقدامات مقابله با کرونا، گفت: همچنین یک میلیون و ۵۱۶هزار محل را مورد گندزدایی قرار دادیم و ۲میلیون و ۴۷۳ مورد بازرسی از اماکن عمومی و فروش مواد غذایی انجام شده است که حجم بزرگی از کار است. از مردم خواهش می‌کنم که در رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم به خودشان رحم کنند هم به پرسنلی که باید اقدامات مربوط به بازدیدها را انجام دهند.


معاون کل وزارت بهداشت همچنین گفت: تا کنون ۲۲۵هزار و ۱۶ واحد صنفی الزامات سلامت را رعایت نکرده‌اند و به همین دلیل پلمب موقت شده‌اند. یک میلیون و ۶۹۷ واحد نیز رعایت کننده مناسب پروتکل‌های بهداشتی بوده‌اند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha