سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که احتمال قریب الوقوع موج دوم شیوع کروناویروس جدید برای بسیاری از کشورها وجود دارد.

هشدار احتمال قریب‌الوقوع موج دوم شیوع کرونا در بسیاری از کشورها

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که احتمال قریب الوقوع موج دوم شیوع کروناویروس جدید برای بسیاری از کشورها وجود دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به کشورها نسبت به احتمال قریب الوقوع موج دوم شیوع کروناویروس و عادی سازی غیرمحتاطانه روال زندگی هشدار داد چرا که قرنطینه خانگی، اعمال محدودیت‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی بیماری کووید ۱۹ را مهار کرده اما موجب ریشه‌کن شدن بیماری نشده است.  


دکتر مایک رایان، مدیر فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت گفت: همه‌گیری بیماری‌ها اغلب با چند موج همراه است و جهان هنوز از اولین موج بیماری خارج نشده است. خارج نشدن از موج اول بیماری به این مفهوم است که موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در برخی از کشورها رو به افزایش است، به رغم اینکه موارد ابتلا در برخی کشورهای دیگر روند کاهشی داشته است.


به گفته دکتر رایان درصورتیکه محدودیت‌های اعمال شده پیش از موقع برداشته شود احتمال اینکه موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در موج بعدی همه‌گیری با سرعت بیشتری افزایش پیدا کند، وجود دارد.  


مدیر فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد درحالیکه موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی رو به کاهش است موارد ابتلا در آمریکای جنوبی، مرکزی، آفریقا و جنوب آسیا روند افزایشی دارد.


به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز، وی گفت: زمانیکه از موج دوم شیوع بیماری صحبت می‌شود منظور این است که موج اول بیماری به خودی خود وجود دارد و سپس ماه‌ها بعد عود می‌کند و ممکن است بسیاری از کشورها در مدت چند ماه با این واقعیت روبرو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha