سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 294093

یک فوق تخصص گوش حلق و بینی با بیان اینکه علائم بروزحساسیت‌های فصلی را نمی‌توان با علائم کرونا شبیه دانست، گفت: کرونا با تب‌ شدید همراه است اما فرد مبتلا به آلرژی تب ندارد.

تشخیص تفاوت علائم حساسیت‌های فصلی با کرونا

سلامت نیوز:یک فوق تخصص گوش حلق و بینی با بیان اینکه علائم بروزحساسیت‌های فصلی را نمی‌توان با علائم کرونا شبیه دانست، گفت: کرونا با تب‌ شدید همراه است اما فرد مبتلا به آلرژی تب ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  برنا؛ فصل بهار به دلیل گرده افشانی گل‌ها، فصل بروز آلرژی بوده که با سرفه همراه است اما به‌دلیل شیوع کرونا در برخی مواقع این بیماری از سوی مردم با کرونا اشتباه گرفته می‌شود.


علی‌محمد اصغری، فوق تخصص گوش حلق و بینی، درباره علائم بروز حساسیت‌های فصلی گفت: حساسیت‌های فصلی و کرونا هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند. حساسیت فصلی با سرفه، آبریزش بینی، خارش گلو، گوش و چشم همراه است. این علائم ربطی به کرونا ندارد.


این فوق تخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه علائم بروز حساسیت‌های فصلی را نمی‌توان به علائم  ابتلا به کرونا تشبیه کرد، افزود: کرونا با تب‌ شدید همراه است. در حالی که فرد آلرژیک تب ندارد.


 او تاکید کرد: برخی از علائم خفیف نیز ممکن است در حساسیت‌های فصلی و کرونا همچون سردرد، قرمزی چشم و ... مشترک باشد اما در مابقی علائم به راحتی هر یک از بیماری‌ها قابل تشخیص هستند.


 اصغری افزود: افراد مبتلا به کرونا از لحاظ تنفسی با مشکلات متعدد همچون تنگی نفس، سرفه، تب و بدن درد شدید مواجه هستند. در حالی که در حساسیت‌های فصلی فرد با چنین مشکلاتی مواجه نیست.


این فوق تخصص گوش حلق  و بینی با بیان اینکه فصل بهار به دلیل گرده افشانی گل‌ها، فصل حساسیت‌زایی است، تاکید کرد: مبتلایان به حساسیت‌های فصلی باید  از دارو برای کنترل روند آلرژی استفاده کنند.


او درباره تاثیر ماسک روی کاهش حساسیت‌های فصلی گفت: آلرژی‌ها عمدتا تنفسی هستند. ماسک‌ها نیز تاثیر چندانی روی آلرژی ندارد، به خصوص اینکه افراد ماسک را برای ارتقای ایمنی استفاده می‌کنند، آلرژی همیشه در فرد ماندگار است. برای مثال فرد دارای حساسیت در منزل که ماسک نمی‌زند، پس با این تفاسیر  ماسک زدن تاثیری بر کاهش آلرژی ندارند  و درمان فقط با دارو  امکان پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha