علی ساری، نماینده اهواز: تنها بخش کوچکی از ماجرا به کمبود اعتبار و دیر رسیدن آن به منطقه برمی‌گردد. مشکل اصلی، ضعف مدیریت آبفای منطقه است یکی از اهالی غیزانیه: هفت‌سال پیش لوله‌ها را کشیدند اما دو‌سال است آب لوله‌ها به روستا نمی‌رسد و خود غیزانیه هم بی‌آب مانده چه برسد به روستاهای دیگر دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های محیط‌زیستی خوزستان: از زمان آبگیری سد کارون سه در آبان‌سال ٨٣ تا به امروز، آب در دهدز جیره‌بندی شده است، آب از چاه‌های آهکی بی‌کیفیتی که سراسر رسوب است، با سختی بسیار به دست مردم می‌رسد و مردم از آن استفاده نمی‌کنند مگر برای شست‌وشو که همین هم ١٠ روز قطع بود دی ماه‌سال ٩٥ بود که استاندار خوزستان اعلام کرد مشکل آب بخش «غیزانیه»، سه ماه دیگر حل می‌شود.

تشنگی مفرط در غیزانیه و دهدز

سلامت نیوز: تنها بخش کوچکی از ماجرا به کمبود اعتبار و دیر رسیدن آن به منطقه برمی‌گردد. مشکل اصلی، ضعف مدیریت آبفای منطقه است یکی از اهالی غیزانیه: هفت‌سال پیش لوله‌ها را کشیدند اما دو‌سال است آب لوله‌ها به روستا نمی‌رسد و خود غیزانیه هم بی‌آب مانده چه برسد به روستاهای دیگر دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های محیط‌زیستی خوزستان: از زمان آبگیری سد کارون سه در آبان‌سال ٨٣ تا به امروز، آب در دهدز جیره‌بندی شده است، آب از چاه‌های آهکی بی‌کیفیتی که سراسر رسوب است، با سختی بسیار به دست مردم می‌رسد و مردم از آن استفاده نمی‌کنند مگر برای شست‌وشو که همین هم ١٠ روز قطع بود  دی ماه‌سال ٩٥ بود که استاندار خوزستان اعلام کرد مشکل آب بخش «غیزانیه»، سه ماه دیگر حل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،چهار‌سال پس از آن روزها، مشکل آب هنوز به سیاق قبل است و همین هم عاملی بود تا در روزهای اخیر اهالی این منطقه دست به تجمع بزنند و از مسئولان بخواهند این بار دیگر کار را یک‌سره کنند. بستن جاده اما کار را به خشونت رساند تا جایی که فرمانده انتظامی شهرستان اهواز از زخمی شدن دو نفر از تجمع‌کنندگان با سلاح ساچمه‌ای پلاستیکی ضد شورش خبر داد: «اعتراض مردم به تأمین نشدن آب شرب‌شان مطالبه‌ای قانونی است اما باید در مجرای قانونی انجام شود.» مشکل آب اما فقط برای غیزانیه نیست.

کل استان درگیر است و مردم «دهدز» هم ١٥‌سال است درگیر جیره‌بندی آب‌اند. نماینده مردم اهواز در مجلس می‌گوید یک سوم ماجرا به اعتبارات ربط دارد و مابقی مشکلات آبفای خوزستان است که پیمانکاران نادرست را بدون تشریفات و با رابطه انتخاب می‌کند. اهالی غیزانیه می‌گویند: «آب را دادند به پیمانکارها و ما بی‌آب شدیم. دام و خودمان تشنه‌ایم.»

مشکل آب این منطقه سبب شد رئیس جمهوری هم واکنش نشان دهد و در گفت‌وگوهایی با وزیر نیرو و استاندار خوزستان، دستور دهد تا هرچه سریع‌تر بخش‌های ذی‌ربط اقدامات لازم را برای رفع این معضل انجام دهند. روز گذشته شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای به مشکل آب منطقه پرداخت و دلیل این مشکل را تأمین نشدن اعتبارات لازم، نبود مواد اولیه، تولید لوله و معارضان شامل کشاو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha